Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1147 ggr
hoppetossan
2

det kändes så bra!

Jag var och handlade och i affären träffade jag en gammal arbetskamrat. hon frågade hur det var med mig och vad jag gjorde nu( hon vet ju om att jag ganska snabbt blev uppsagd  efter att jag fått diagnosen och blivit sjukskriven) Och det kändes så bra att kunna svara henne att jag pluggar på heltid och även jobbar lite extra på ett kvinnoboende.

Så kändes det inte för 2 år sen när jag lämnade jobbet. Då trodde jag att det var kört för mig… men att få säga det rakt ut till en annan människa gjorde att jag verkligen fattade att livet har gått vidare, trots att jag blivit kroniskt sjukt och att det är jobbigt som in i h-vete många gånger,så går det faktiskt  att leva med sjukdomen.

det blev ett nyttigt uppvaknade för mig att sätta ord på att jag faktiskt kommit nånstans i livet sen jag blev sjuk och att allt inte är hopplöst!

Rita-S
0

Jättebra att komma till en sådan sits! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
0

Förstår att det kändes bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

hoppetossan
0

#1Visst är det! Sjukdomen är så jobbig i många avseenden så att man får ta tillvara på de stunder som faktiskt är bra, när man inser att det går trots allt det  jobbiga!

#2. tack, det var behövligt, trodde verkligen att livet var "slut" när jag blev sjuk. men det löser sig på ngt sätt, även om det inte alltid blir som man tänkt sig och att det oftast blir tusen ggr jobbigare än vad man önskat, så går det!

Yrlan
0

hej förstår att det kändes bra o få säga ifrån. Jag trodde också jag var slut men det var jag inte lyckades läsa o dessutom få jobb även om det var trygghetsanställning sk lönebidragaktigt så är det ändå ett arbete. hälsn yrlan

Naznaz
0

Ja jag håller med dig #3 att ta tillvara på de stunder som är bra.Glad

Alldeles riktigt, jag brukar passa på när  jag har en bra dag och gör det som jag orkar med(kanske näste dag blir omöjligt att göra det).Skrattande

Kram

Naznaz

Kram/Naznaz

kajsa-kavat
0

Kanon, man måste få säga ifrån ibland.