Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 2473 ggr
lilli-l
0

Inge bra kombination säger läkaren!

Jag äter ju oxycontin när fibrovärken blir alldeles för jobbig och så äter jag ju cipralex, samt att jag börjat med concerta efter en utredning för ADHD-diagnos!

Läkaren på ÖVP säger att concerta och oxycontin inte är bra att äta ihop, så nu får jag inte höja innan jag bytt till annan medicin.

Ligger på 36 mg nu och har ännu inte känt av någon hjälp av concertan.

Jag har ringt till läkemedelsupplysningen och dom säger att det inte krockar, dom medicinerna, bara att bägge är stämningshöjande.

Jag kan inte äta Tramadol, då dom inte går ihop med cipralex!

Jag kan inte äta antiinflammatoriskt, då jag är allergisk mot acetylsalitylsyra!

Panodil hjälper föga, men det vet ni ju hur det är när värken blir olidlig..

Jag tror jag blir galen, galen, galen!!

Vad i hela friden ska man ta vägen med sig själv, sitt psyke, sin diagnos, sin värk!

Lyrica har jag provat och mådde inte bra alls på det!

Seroquel höll jag på att bli galen av!

Citodon fick jag panikångestattack av när jag tog den en gång!

Vad ska jag göra?

Carpe Diem….Fånga dagen

[Lillfjanten]
0

jobbig situation.. hur mådde du av Lyrica? tog du en eller två citodon? jag har provat tramadol, det hjälpte skapligt, men en läkare blev förfärad när jag tog dem, så jag återgick till citodon. kan inte äta antiinflammatorisk heller pga astma. har provat cymbalta, men magen tog stryk, så jag hoppas få något annat än citodon, eller, ja för mg funkar de, men många läkare blir förskräckta när man tar dem då man kan bli beroende. men vad ska man göra då? nu ska jag träffa en läkare som jag sett en gång tidigare, och då påstod hon att panodil 1g var effektivare än alvedon 1g.. så jag har inga större förväntningar.