försöker man vara duktig?
läser på andra forum, där många fibrisar säger att de känner att de måste försöka vara duktiga och klara av saker och ting. gör ni detsamma? måste erkänna att jag inte känner igen den känslan.
när jag läser mitt inlägg nu igen, så kan det kanske tolkas fel, men jag undrar helt enkelt om folk ställer såna krav på sig själva för sin egen skulle och/eller omgivningen.

Både och vill jag svara på detta. Men för min egen del är det nog mest mina krav på att jag ska klara av osv.
Tror att många av oss med fibro har stora krav på oss själva, eller har jag fel?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jag har faktiskt inte krav på mig själv, utan det är mer andra som har det. jag har inga tankar om att jag måste göra saker för att känna mig duktig eller för att må bra. jag vet inte om många har stora eller små krav på sig själva. det enda jag vet är att när jag mår bra (bättre) så blir jag mer energisk och börjar greja mer hemma, baka osv. men jag gör det inte för att jag ska känna att "jag SKA klara det här" osv. hoppas någon förstår vad jag menar.

Jag har slutat vara duktig. Jag ber om hjälp så fort det behövs och gör nästan ingenting alls längre. Ibland sätter jag upp mål som: dammsuga köket den här veckan.
>>>Malum domesticum<<<