sjukskrivning
Hej!
Har varit på en smärtklinik och fått diagnosen fibromyalgi efter ett flertal år av värk mm, o tydligen en kraftig sådan. Jag har stora svårigheter i att klara av vardagslivet och på det har jag 3 barn så all min ork och energi jag har lägger jag givetvis på mina barn men nu börjar det bli aktuellt att jobba, har varit hemma i ca 8 år utan sjukskrivning, och jag vet inte hur jag ska klara av det pga alla min besvär. Så nu undrar jag hur jag kan gå till väga med det här, ska jag kontakta min husläkare om sjukskrivningen?
Sen undrar jag om det här med värktabletter, finns det några som lindrar ? Har bara fått till svar att det inte finns något som hjälper mot fibro smärta.
hej! har du varit hemma i åtta år utan inkomst? men då är ju frågan (kan inte detta riktigt) kan man vara arbetssökande och sjukskriven för att man inte kan jobba? är bara nyfiken, jag vet inte hur det går till när man är arbetslös och sjuk. (om nu nu är arbetslös) för övrigt så tycker jag att citodon och tramadol (inte tillsammans) lindrar bra, så visst finns det många läkemedel som lindrar. så det var ett dumt svar du fått tycker jag.
Min läkare säger att jag inte "får" vara sjukskriven när jag är arbetssökande, men jag känner några som är det. Läkaren säger i samma mening att om/när jag får en anställning så sjukskriver han mig… Men vem fanken vill ha mig? Och vad är jag för en som söker jobb och blir sjukskriven direkt??? Men jag har fått höra att det kan vara lättare att få till sjukskrivning/sjukersättning genom arbetsförmedlingen. Jag ska själv göra ett ryck i vinter och se vad som händer…
#2 jag personligen tror inte att det är lättare at bli sjukskriven eller få sjukersättning genom af, men om det är så, så är det ju bara bra! byt läkare? det af kan göra är ju att hänvisa till anpassat arbete, det är många som kan jobba med det. absolut inte alla, men många.

Man kan inte skriva in sig vid AF om man saknar arbetsförmåga. Däremot kan man självklart bli sjuk om man redan är inskriven där coh då kan man vara sjukskriven.
AF ordnar ingen sjukskrivning eller sjukersättning. De har åtgärder som man ska delta i om man är inskriven.
>>>Malum domesticum<<<