Fibro
Hejsan.. Jag vill ha kontakt med alla som lider av fibromyalgi. man kan prata o disk. om vad olika personer har fått nån hjälp med, när det gäller denna jobbiga värk som fibron medför.
Jag har haft min fibromyalgi sen år 2000 ca. och det man retar sej mest på är att man inte kan få så stor förståelse i detta samhälle. Vad jag förstår så finns väl ingen medicin som hjälper vid denna smärta som vi har som lider av fibro.
Jag har bara dom vanliga tabl såsom Ipren, alvedon mm. men inte får man mycke lindring av dom inte. Ligger även på spik matta, som lindrar för stunden, och värme madrass som oxå är skönt när värken sätter till som värst.
Det värsta som jag upplever, är när folk inte tror på en, nu har jag ärliga o fina vänner som tur är, men annars om man kommer till sjukhus, vc:n så känns det som om man sitter där o ljuger om sin smärta. men Läk. kan väl inget göra.
Nån som har provat nåt för sin värk? Det jag har gått på är massage, men så dyrt så man kan ju inte gå ofta när man är sjukpensionär 51 år gammal) vatten gympa funkade ett tag, men efter passet var slut i det varma vattnet o man skulle gå upp, så blev jag så stel o frös sådant, att jag fick ondare tyvärr)
Skriv gärna till mej om ni har fibro.. Hälsn. Annsa.
Hej Mitt namn är Elisabeth och jag har nyss fått min diagnos ,men haft det över 4år nu . Söker också vänner som har samma sak som man kan disskutera detta med . Känner sig ganska ensam då folk bara säger du ser inte ut att ha ont =( .
Mvh Elisabeth
Bettan <:3)~
Hej
Jag såg ditt inlägg och tänkte skriva en rad.Jag har haft fibro i 18 år och var motstridig till tabletter men till slut var jag tvungen.Jag har nu tradolan som funkar skapligt,den gör att jag kan röra mej lite bättre och värken blir kontrollbar.kram mjeanetteh
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Jag är 37år nu o har haft min fibro antagligen io hela mitt liv men den triggades ut av en olycka nov 06.
Jag vet precis vad du menar med "dom andras" attityd ,,min egen make fattar inte ens .
Sura miner om disken står o gnäll när det är rörigt hemma .
Va konstigt ! Jag orkar ju inte ,,,o ligger jag o vilar så stirrar han bara o fäller nån spydig kommentar .
"Jag vet precis vad du menar med "dom andras" attityd ,,min egen make fattar inte ens .
Sura miner om disken står o gnäll när det är rörigt hemma .
Va konstigt ! Jag orkar ju inte ,,,o ligger jag o vilar så stirrar han bara o fäller nån spydig kommentar ."
samma sak här hemma. du gör ju inget på dagarna bara ligger framför tv.n. tyvärr är jag oftast slut när han kommer hem från jobbet och då ligger jag i soffan med nackstöd och slappnar av och då har jag ju naturligtvis inte gjort annat heller :) mediciner och doktorer är ju mitt liv, min värld, och jag älskar ju att beklaga mig! jag blir bara så full i skratt, jag orkar inte ta åt mig eller bli arg, det hjälper liksom inte, det går in i ena örat och ut genom andra.
TS. jag går på citodon nu, har provat tramadol och cymbalta med citodonet passar mig bäst. har jag inte mycket värk så kan det bli alvedon med. då jag har astma tål jag inte ipren tyvärr.
Jag tål inte några värktabletter med morfon eller liknande preparat .
Själv ska jag trappa ner o sluta med cymbalta tyvärr då hela mitt tarmsystem mår skitdåligt av dom .
Jag får leva med min värk utan värktabletter eller annat .
Ja ibland önskar jag att jag kunde lämna honom bara så där rakt av men då blir jag oxå rädd för hur jag ska klara mej ekonomiskt när min sjukpenning är så låg .
Sen har jag ju barn att tänka på o ansvar över djur osv osv ..
hur har ni det med trappor? höften tar stryk direkt. jag tycker att trottoarkanter kan vara ett helsicke bara det. samma med att ställa sig på en pall/stol när man ska nå något högt upp i skåpen. som tur är så har jag inga trappor som vi bor nu, men vi ska sälja huset och då måste jag har trapplöst alt. hiss i nästa boende. att stiga på en buss är inte kul, dessutom så är jag en kortis och det gör ju inte saken bättre :)
#5 men din gubbe hjälper dig med det ekonomiska nu, eller ni delar på räkningar? jag har fått en tillfällig svacka med ekonomin, så jag får inga pengar över när jag betalt min del, för här är det noga, hälften var ska det vara trots att jag tjänar mycket mindre. nu börjar jag visst även bli pinsam för att jag inte kan försörja mig själv :) men hade jag inte hus med tillhörande kostnader så skulle det inte vara några problem.. att det ska tjafsas om pengar jämt, man blir bara trött.
Vi deklar inte så ..jag betalar hyran o allt som går till djuren .
Blir det nåt över på mina pengar då ska dom gå till räkningar tycker han , fast det är han som dragit på oss räkningarna pga hans storhets vansinne.
Jag har aldrig några pengar till mej själv då allt går till djuren eller barnen . Han vill inte lägga pengar på barnen som inet HAN anser att dom behöver .
Men köpa en tv till fast vi redan har 7 st stora jävlar det kan han !