Livskvalité - vad innebär det för dig?
för mig är det att kunna klara mina vardagssysslor i min egen takt. att kunna umgås med familjen och inte vara sängliggande eller på annat sätt förhindrad pga smärtor. när jag varit på jobbet, så har jag ingen livskvalité hemma. då är jag trött, har ont, inte på speciellt bra humör osv. är jag hemma heltid så kan jag planera min vardag, och det är livskvalité för mig.
jo det innebär också för mig att kunna sova ordentligt. vilket jag gör på zolpidem, nu får jag sex timmars ostörd sömn! (förresten så blev jag lite snopen, zolpidem stada får man inte på förmån längre)

# 1 Är det ändrat nyss? För enligt FASS så är den med förmån?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
när jag beställde det på apoteket.se nyss så var det inte förmån, blev förvånad, för det är vad jag beställde förra gången. nu fanns det ju andra alternativ, men om jag prompt velat ha stada, så hade jag fått betala 91,50 tror jag att det var.

Valde du en annan än den som stod på ditt recept? För då är det inte alltid som man får med förmån.
Kollade på FASS.se men där står att alla är med förmån. Fast det kan ju ändras om man tar en annan.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Livskvalitet är förmiddagen när jag går promenad med hunden. Också de få tillfällena som jag gör en cykeltur.
Att få röra mig långsamt utomhus skulle jag kunna sammanfatta det med.
All rehabilitering som jag tvingats till sista åren tar bort möjligheten att vara ute. Då är jag så trött så det blir ingenting istället.
>>>Malum domesticum<<<
#5 jag brukar välja det som jag haft tidigare eller som är billigast. fick stada med förmån förra beställningen trots att jag har actavis på recept. det ska inte ändras för att man kan välja på andra alternativ. jag beställer alltid via internet så jag slipper åka flera gånger till apoteket om varorna inte finns hemma.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är nog livskvalitet att orka umgås. Att få vara med vänner och familj upplever jag som ovärdeligt.
tyvärr så har man inte lika många vänner längre då man inte orkar gå på krogen mm. jag kan inte lova att träffas då och då, utan det blir att man får ta det dag för dag.
#9 Så är det, det är dagsformen som avgör. Det är trist.
ja så är det. och jag är så trött på att försöka förklara för folk som egentligen inte är ett dugg intresserade. de frågar och jag svarar, så jag försöker inte pracka på dem info, det kanske lät så först.
vad är nu detta.. jag beställer nu medicin och ska ha citodon i burk (bättre än blister och brukar beställa det) nu står det "ej förmån" på burken också! vad är det för dumheter de har börjat med?
Livskvalitet ,, vad är det ,,finns ju inte längre för mej.
Dom sakerna jag älskar att göra finns inte längre i mitt liv .
Jag hänger kvar på nån patetisk tråd med en man som bara bryr sej om sej själv .
Livskvalitet: resa , simma , ha sex , rida min underbara häst , gå långpromenader o upptäcka , gå på krogen o dansa hela natten ,
……