O.T lösning skala potatis!
vete tusan om jag la inlägget i rätt grupp men ändra i så fall skrev även i rubriken att det är lite O.T
idag kom jag äntligen på en lösning på ett problem som jag har brottats med i flera år nämligen hur tusan man skalar potatis när man inte klarar av o hålla i potatisen….
har rätt stora problem med mina händer och fingrar och får väldigt lätt kramp och svåra smärtor troligtvis en kombination utav Fibron och överrörlighet
tillbaka till potatisen jag fick mig en snilleblixt om jag inte kan hålla i potatisen så kanske om man sätter något på potatisen så den blir lättare o hålla….
och gaffel fungerade utmärkt tog en utav sonens gamla småbarnsbestick dessutom som är lite mindre och tjockare att hålla i
och så en skärbräda att lägga potatisen på och sen va det bara o skala och det funkade 
men jag inser mina begränsningar och ikväll skalar jag en del utav potatisen och låter sonen skala resten bäst att va rädd om händerna…
och ikväll blir det potatisgratäng det har jag längtat hela sommaren efter knepig som jag är 
äntligen så kanske det kan bli mer utav vanlig kokt potatis härhemma nåt jag kan längta enormt efter men då jag inte klarat av o fixa det på egen hand så har jag ofta vart envis o valt bort att äta kokt potatis
kan väl tillägga att jag är alldeles för envis o vill lösa allting själv visst kan det va skönt att ta emot hjälp men jag vill ändå ha en lösning som jag själv fixar

Bra uppfunnet! Huvudsaken är att det fungerar för dig.
>>>Malum domesticum<<<
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan inte heller skala potatis men i mitt fall så är det statiska rörelser som inte funkar så vi äter all potatis med skalen på *S*
jag använder mig av tupperwares grönsaksskalare, det funkar toppen då jag inte alls kan använda mig av de traditionella skalarna.