ont i bihålorna?
Har ont i mina bihålor mest varje dag, känns som om dom ska explodera. Är det fler som har fibro och problem med det?
jag har ofta problem med mina bihålor, rinexin kan då hjälpa ibland. använder också rhinocort turbuhaler varje dag, det hjälper med.
finns det på apoteket?
Jag har kronisk rinit, dvs kronisk snuva och svullnad i näsgångar och bihålor. Ska skölja två ggr varje dag, men det är svårt att orka. Sen nasonex-spray vid behov, egentligen jämt men avstår emellanåt. Slemmet åker ner bakvägen ner i svalget.
Tål inte Rinexin, ska tilläggas. Det upptäcktes ett tag efter jag börjat med det när riniten satte igång. Annars är det ju jättebra.
#2 det är receptbelagda medel. rinexin används också vid bihåleinflammationer. #3 samma här, det är ett otrevligt snorklande när man är förkyld eller får andra besvär.

jag har haft trubbel med bihålorna i många år och fått rinexin otaliga gånger, nasonex med. Även flertalet gånger med penicillin med. sista gången jag hade bihålsinflammation så sa jag det till Läkaren på vårdcentralen, och att det inte var nån ide att dom skrev ut rinexin. Jo sa hon, du får börja med det, okej sa jag o körde med det i 10 dagar som hon sa. Det funkade inte. Jag fick komma tillbaka, hon kollade och skrev ut penicillin. åt det i 10 dagar, tänk, det funkade inte heller. Då skrev hon remiss till Öron-näsa-halsmottagingen på USÖ (Örebro Universitetssjukhus)
Det första dom gjorde var att spola mina bihålor (första gången i mitt liv) gav mej dubbel penicillinkur. Sen fick jag åka tillbaka till sjukhuset o spola efter några dagar igen. under tiden fick jag ha ett rör i näsan som det droppade o rann från hela tiden. Äckligt värre, men peppar, peppar, det är snart 3 år sen o jag har inte haft några problem med bihålorna en dess. tack o lov
Mycket text blev det men be att få bihålorna spolade om du får upprepade problem…
Om det känns svullet kan du hacka en lök, och ha det bredvid dej tills du känner att svullanden gått ner, särskilt på natten. Kanske nåt/några dygn efteråt. Lökångorna är avsvällande. Jag och mina barn har sluppit många öron-bihåleinflammationer med det. Om det inte börjar hjälpa inom ett dygn så är det ingen mening att fortsätta. Även tigerbalsam kan vara avsvällande.
Med fibromyalgi kan ju själva värken komma tillbaka flera år efter man haft tex bihåleinflammmation. Beror alltså på om du Annavictoria "bara" har ont eller om det även är svullet
Ja jag vet inte…. trycker jag där när det gör ont så ser dom vätskefyllda ut , blir då vita fläckar… Har varit till läkare med det här fick remiss till röntgen där det inte syntes något fel sen släppte dom det bara… Ska pröva det där med löken…. tack för tipsen! 
Fick i dag Rhinocort att använda istället för Nasonex. Ska bli intressant att se hur det blir. Tror att det kan bli bättre bara för att Nasonexen kunde jag ibland undvika eftersom det åkte mest bak och ner i halsen.
nasonex gav mig sår i snoken, rhinocort använder jag dagligen och det är toppen. visst man kan bli ganska torr men om man vill så finns det ju smörjmedel.