Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 40181 ggr
frida.L
128

Varma fötter!

Hej

Har problem med att mina fötter blir så sjukt varma, det känns som om de svullnar upp (syns oftast inget men ibland märker jag att skorna sitter tajtare än de brukar) och de kliar.

Brukar lägga upp fötterna mot väggen när jag kollar på tv och tänker att det ska hjälpa (vilket det ibland gör men ibland inte). Senaste nätterna har jag dock vaknat av att fötterna är så varma och kliar.

Någon som har tips på vad man kan göra?

[minigrisensmamma]
0

Jag hade så jag köpte på Apoteket grejer som man stoppar i kylen(är som gele inuti) och sen la jag dom under fötterna när jag satt ner så skönt…Nu har jag Lyrica bla och det har slutat att bränna i fötterna.

Pleasure
30

Har också väldiga problem med brännande känsla i fötterna. Känns som de ska brinna upp ibland. Dessutom blir tårna alldels röda, som kokta kräftor. Har väldigt svårt för för att stänga in fötterna i skor då jag då får den brännande känslan som ett brev på posten.

Har köpt en kylbalsam avsedd för fötter och det hjälper något. Har även använt mig av aloe-gel som också hjälpt lite.

Nyfiken på om någon vet vad dessa brännande fötter kommer sig av och om det finns något att göra åt det ?

kandy
2

Jag har samma elände och fått reda på att det är fibromyalgin!!! anväder oxå kyl balsam och ibland ställer jag mig i duschen och spolar fötterna med nästan kallt vatten!

P.S det är svårt att få tag i bra skor d.s  något förslag??

Mamma1975
18

jag har både värme o köldallergi och brännande fötter ,finns det nåt annat än kylbalsam att använda till fötterna?

Bettan <:3)~

Annavictoria
0

Hej ! Jag brukar smörja in fötterna med ormsalva som finns på apoteket funkar för mig.

Glad

Mamma1975
0

Luktar den nåt ? Är doftöverkänslig

Bettan <:3)~