Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1655 ggr
Mariadottir
0

Vanligt att bli liggande?

Jag undrar om det är vanligt att man blir liggandes ett par dagar efter att man har gjort något ansträngande?

I tisdags var vi iväg med skolan till ett slott och gick en guidad tur där på ca 2 timmar och efteråt gick vi runt i parken. Vi stod och gick i ca fyra timmar utan någon möjlighet att sätta sig ner. När jag kom hem var jag helt slut i kropp och själ sedan blev jag liggande onsdag, torsdag med migrän och idag kom jag bara inte upp ur sängen.

Är det vanligt att man blir liggande eller snudd på oförmägen att göra något alls efter en ansträngning?

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

TjockaBerta
0

Ja det är det för mig. Jag räknar med 2-3 dagar totalt däckad efter att jag gjort för mycket någon dag.

>>>Malum domesticum<<<

[Lillfjanten]
0

säger som #1, jag får planera mina göromål, för jag vet att jag är slut och däckad några dagar efter ansträngning. man får planera allt man gör.

Mariadottir
0

Det är ganska svårt när man går i skolan och har närvaroplikt.. Men då är det nog något jag får vänja mig vid… Jag har ju fortfarande inte hittat någon läkare som lyssnar på mig dock, men då vet jag vad det beror på.

Malinsson
0

Jag blir oftast inte liggande, men nära det på sätt och vis. Jag tar mig inte utanför dörren och alternerar soffa, säng osv.

Esteri
0

jag blir heller sällan liggandes, men "bakis". Beroende på hur myckey för mycket och vad jag har gjort så blir jag olika bakis.Är det mycket syn- och hörselintryck bli jag extremt trött och väldigt känslig för båda jobbiga synintryck och ljud. Kan inte titta på TV exempelvis för då får jag huvudvärk. Har jag gått mycket så får jag värk i fötterna i flera dagar efter. Ofte har jag enorm värk i nacke och axlar efter för mycket görande.

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se

Ullis1970
0

Det känner jag så väl igen. Tyvärr.

och det är samma sak när det gäller ett fungerande samliv. man vill mer än man kan.

*kram på er*.

Mariadottir
0

Tack för era svar! Jag kan känna igen mig i det mesta, lite beroende på hur mycket jag har gjort.

*styrkekram till den som vill ha*