Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1125 ggr
Sara
0

Billigare tågresa

Kollade precis upp vad det skulle kosta att åka tåg mellan två städer med SJ, och upptäckte att pensionärer (inkl förtidspensionärer) åker bra mkt billigare.

Minst halva priset var det. Fast det gällde bara med sista minuten, alltså man måste boka max ett dygn i förväg.

Sen är det väl en fråga om att orka resa flera timmar med tåget. Fundersam

Sara

Hopi
0

Man ska kanske ha nåt intyg från FK oxå, att man har sjukbidrag/pension.. antar jag.

dreamiz
0

Ja intyg från FK brukar behövas. Problemet med sista-minuter är ju att man inte kan bestämma i förväg för man vet inte om man kommer iväg eller inte… Men ska man nånstans o det kvittar när man åker så är det ju jättebra!

Man kan också komma hyfsat billigt undan om man bokar just-nu långt i förväg.

På swebus åker man som pensionär vilket också blir billigare.

Anterrabae
0

Intyget från FK får man hemskickat om man ringer och ber om det. Det gäller hela sjukskrivningsperioden.. Hur bra som helst.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dreamiz
0

Jag har fått begära nytt intyg från fk varje år trots jag har sjukersättning som inte är tidsbegränsad. Men det är ju inga problem att ringa om det en gång om året.

mongu
0

Man behöver ett intyg för förmånstagare från FK. Mitt är skrivet på den tid som sjukers. är. Har varaktig ers. men även den ska ju omprövas efter ett visst antal år.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!