Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2406 ggr
Sylvaa
0

Magen??

Okey . nu är jag här med mina frågor igen!

Min mage blir så oootroligt spänd och uppblåst, jag ser ut som om jag vore gravid, hur kul är det??? Annars är magen i "fin form" så att säga, men jag är orolig för att jag går upp i vikt, har gått upp 2 storlekar i kläder på ca 1 år och ändå äter jag ungefär bara hälften av vad alla mina väninnor äter. Allt känns hopplöst! Jag börjar nästa undra om det kan vara sköldkörteln som spökar?

Känns det igen eller???

- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -

Malinsson
0

Många med fibro har även IBS, kanske något att kolla upp. Själv har jag inte det men min mage bråkar ändå rätt mycket ibland, blir uppblåst etc.

TjockaBerta
0

MIn mage har alltid varit "stor" men jag har inga direkta problem. Däremot känner jag igen mig på det du säger att du bara äter hälften av vad andra gör. Själv äter jag nästan ingenting och går upp i vikt om jag föröker äta "normalt".

Jag lyckades äntligen gå ner ivikt för drygt ett år sedan. Detta genom att inte äta något alls nästan. För att hålla vikten måste jag hålla igen på allt.

>>>Malum domesticum<<<

Yrlan
0

hej ja IBs ingår ofta när man har fibro elle rkroniskt trötthetssyndrom.jag har blivit hjälpt av pantoloc den går att köpa receptfritt på apoteket funkar den så be din läkare skriva ut den.Om du har den diagnosen hälns yrla

spoketlaban
0

Jag har diagnosen IBS och känner igen mig i dina problem. Min mage mår bäst om jag kör GI kost.

Rita-S
0

Jag har några lika symptom på GI, dock utan diagnosen då läkarn inte såg tillräckligt stor likhet. Dock håller jag magen under kontroll med LCHF , något som får min mage att må ordentlig bra.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Yrlan
0

hej det låter precis som min IBS mage den är sådan. Jobbigt men det går. Jag har pantoloc för den finns receptfritt prova på apoteket. Annars är pantoloc köper på hälsokost också bra o ha till också förutom pantoloc. Det är bättre att äta vitt bröd än grovt för mig men är ju bra för vikten med grovt så jag varierar mig. nu finns det också en ny medicin emot IBS på hälsokost som heter iberogast. hälsn yrlan

Esteri
0

Jag har också en sådan mage. Men är mycket bättre sedan jag började ta Inolaxol (bulkmedel) 3 gånger om dagen. Dessutom så behöver jag fisa och prutta ofta för att magen ska må bra. Men det är ju inte så trevligt bland folk… är jag bland folk en hel dag eller mer så mår magen inte alls bra och jag är uppblåst och har ont. Men bara jag får släppa på trycket så är det bra igen.

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se