Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 2255 ggr
Malinsson
1

Jobbar ni?

Hej

Jag jobbar 100%, även om det är kämpigt. Jag kämpade med rehab länge etc. Men numera, sedan några år, så arbetar jag som sagt 100%.

Är jag en av få som kan jobba? Jag brukar tänka att jag är lyckligt lottad och har tur, som faktiskt mår så pass ok att det går, även om tidvis annat blir lidande.

Jag vet ju att så många inte alls klarar att jobba och mår otroligt dåligt. Men jag är lite nyfiken på om det finns fler som har det lite som jag har det?

Rita-S
0

jag med jobbar 100% och kämpar för att behålla det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Maine]
0

Har 50% sjukersättning och är långtidsjukskriven sedan augusti 2010, har intyg till september. Så jag har inte jobbat på ett tag.

trixi120
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en tjänst på 92,5%.Tacksam att det funkar att jobba så mycket.

hellah
0

Lyckliga ni som kan jobba!

TjockaBerta
0

Jag lyckades jobba från 89-03 men sen tog det stopp. 04-06 jobbade jag 25% men sedan dess har det inte gått.

I efterhand öskar jag att jag sjukskrivit mig långt tidigare och inte varit så envis. Då hade jag inte kraschat så totalt som jag till slut gjorde.

Nu är jag utförsäkrad inom kort. Detta tack vare att jag stod på egna ben så länge det gick. Jag borde tackat jag till förtidspensionen när den fanns.

Stor ångest nu för att jag varit så duktig och aldrig klagat.

>>>Malum domesticum<<<

Malinsson
0

Jo, jag känner mig som sagt lyckligt lottad som kan jobba. Men jag håller med om att man inte ska vara för duktig för länge. Det slår bara tillbaks.

Tack för era svar. Är ny här men gillar detta forum. Glad

pia63
0

Jag har 50% sjukersättning och sedan ett år tillbaks så är jag utan jobb ( och långtidssjukskriven sedan juni -10)

Önskar att jag kunde hitta ett jobb på 50% som jag kan klara! Men, AF anser att jag numera inte står till arbetsmarknadens förfogande . Likaså läkarna.

Men, ansökan om hel sjukersättning fick jag avslag på av FK .

Det är tungt .. mest ekonomiskt Gråter

illernettan
0

Jag praktiserar sedan en tid tillbaka, har kommit upp i 12 timmar i veckan. Går väl inte så jättebra men jag kämpar på. Har till augusti på mig att försöka komma upp i fler timmar. Vad som händer efter augusti är döljt dimma :-))

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

sweetswede67
0

jag jobbar också 100% inom apoteket. Det är svårt vissa dagar men det är mycket bättre än inom vård en där jag jobbade tills i april. Min chef är jättebra och gör sitt bästa för att underlätta jobbet för mig. Jag hoppas kunna jobba ett bra tag men vissa undrar jag…