Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2843 ggr
oskartoller
0

Är så himla trött...

Har ju varit trött i alla år med smärta och en taskig sömn på 2-5timmar per natt.

Men sen 2månader blir jag bara tröttare och tröttare.

Folk som jag knappt känner påpekar att jag ser så sliten ut.

Tur att vi har hund så att jag måsste gå ut med honom några gånger per dagGlad

Har alltid älskat att bada i poolen men iår orkar jag inteRynkar på näsan

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Blodvärde mfl är bra.

mongu
0

Det är omöjligt att svara på varför du är så trött. Har du varit i kontakt med din läkare? Det finns ju andra värden än blodvärde som kan peka på fel.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

oskartoller
0

Min doktor säger bara att så är det när man har svår värk. Undrar varför jag inte får en bra smärtlindring då?

TjockaBerta
0

Man borde få hjälp mot båda.

>>>Malum domesticum<<<

mongu
0

# 2 Helt klart ligger det mycket i vad din läkare säger för att gå med ständig värk tröttar otroligt. Kroppen går på max så visst kommer tröttheten med den.

Vad ger läkaren dig för förslag på smärtlindrande? Vad har du testat för mediciner? Har du fått träffa en smärtläkare för utredning om vad som är bäst för dig?

Om inte så försök få remiss till smärtläkare. Kanske finns det nån i ditt område som tar emot utan remiss? Fast ändå är ansluten till försäkringskassan.

Om du känner att din läkare inte gör allt för dig så byt läkare.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

oskartoller
0

Jag har provat tradolan retard som tog bort värsta smärt toppen.

Olika muskelavslappnande medel som alltid slutar med att det känns som om ryggkotorna gnider mot varanndra.

Coktail på smärtmottagningen, blandning av morfin och muskelavslappnande, men jag somnade inte som man skulle och fick skitont i ryggen. Kunde tillslut inte ligga ner fasst dom bullade upp med flera kuddar. Överläkaren sa bara att jag skulle axeptera situationen. Han sa att jag skulle behöva ren morfin men det vill dom inte ge bara för att det är lätt att bli beroende.

Han sa även att typ lyrika och cymbalta var ingen ide att prova eftersom biverkningarna skulle vara värre än vad dom hjälper mot smärtan.

Byta läkare är svårt eftersom min är ordinarie sen är det bara stafettläkare här.

Har haft det så här i 9år och nu står jag snart inte ut.

Gubben får göra mer och mer, orkar knapp laga mat längre.

mongu
0

Låter otroligt jobbigt för dig.

Finns det inte nån annan mottagning i närheten av dig? Kanske privat fast ändå ansluten till FK?

Visst är det mycket biverkningar på såväl Lyrica som Cymbalta men man vet ju inte om just du eller jag får dessa.

Men det kanske finns skäl som gör att din läkare inte vill ge dig dom, vad vet jag.

Ha en bra dag! Mongu.

oskartoller
0

Alla dom bra läkarna innom rimligt avstånd tar inte emot fler patienter.

TjockaBerta
0

Alla reagerar olika. Jag vill ha muskelavslappnande men får det inte längre. Det hjälper mig. Tradolan gör varken till eller från. Cymbalta och alla slags antidepp ger mig såna biverkningar att jag bara vill dö men det vill läkarna att jag ska äta. Det är bedrövligt med din läkare och hur det ser ut med vårdsituationen idag.

>>>Malum domesticum<<<

Yrlan
0

hej du ska ha en ordentlig diagnos får du om du skriver egen remiss till gottfrieskliniken i mölndal o där kommer de att hjälpa dig. hälsn yrlan

joyzie
0

Trötthet dålig sömn mm, det är ju typiskt fibro! Jag har haft fibro i många år, det som har hjälpt mig är att lära sig lyssna på min kropp. Jag äter citalopram, anpassar mig så gott jag kan från dag till dag. Lär dig att leva med fibron, acceptera, stressa ner och tänk positivt. Succsesivt kan du arbeta dig upp till en bättre vardag där allt fungerar bättre. Se vad du kan göra, inte din doktor! Jag har gått från noll ork, till 65 % arbete, det tar tid, det gör ont. Men jag är stolt över att lärt mig att lyssna på min kropp. rom byggdes inte på en dag! Kram på er.

lilli-l
0

Känner så igen mig! Jag blir bara tröttare och tröttare jag också!

Blir smått orolig emellanåt och smärtan eskalerar den också…suckRynkar på näsan

Jag orkar göra mindre och mindre..men sen blir man ju även äldre med tiden, brukar jag tänka..hehe.

Smärtan flyttar runt och härjar i min kropp och jag vet inte riktigt hur jag ska smärtlindra mig, för läkarna hjälper till föga.

Och så nu en adhd-diagnos på det hela. Suck, men skönt ändå att få veta efter så lång tid med krångligt livObestämd

Carpe Diem….Fånga dagen

Yrlan
0

Hej låter som kroniskt trötthetssyndrom eller utmattningssyndrom men har du värk låter det som fibromyalgi. Gå till doktor och få en diagnos. Själv ska jag till gottfries o få en för mit kroniska trötthetssyndrom och min fibromyalgi. hälsn yrlan

oskartoller
0

Nu har jag äntligen fått reda på varför jag har så j-la ont och är så trött. Har fått diagnosen psoriasisartit så nu är jag röntgad med 19plåtar, do ska kolla hur mycket som är förstört pga att min husläkare inte har lyssnat på mig i 9år. Ska börja med cellgifter och hoppas på att mina leder inte är alltför förstörda.