Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3475 ggr
Yrlan
0

Kroniskt trötthetssyndrom

jag fick diagnosen vid 17 års ålder och  2001 fick jag diagnosen fibromyalgi. Men jag vill nu till Gottfrieskliniken för att vara riktigt säker eftersom det finns sjukdomar som är närliggande. Det är svårt o ställa diagnos har jag läst o det är olika läkemedel för dom båda.

Jag har skrivit egen remiss till Gottfries o ska också be min läkare komma dit men skriver hon inte den så har jag i alla fall skrivit min. Jag har talat med dom på rme.nu i Göteborg o han sa du har alldeles säkert kroniskt trötthetssyndrom men inte fibromyalgi på de besvär som jag beskrev.

Igår läste jag i en bok som heter "mitt liv som trött" det är faktiskt den första boken jag har orkat läsa på de senaste 10 åren o det var otroligt det var som att läsa om mig själv. hälsn yrlan

Ladydragon
0

jag vill bara lägga in en liten varning risken finns att du inte får diagnosen på Gottfries

har själv varit där och visst jag uppfyllde kriterierna för det men vad skulle jag med en diagnos till sa läkaren….både jag och särbon försökte så gott vi kunde argumentera för att en diagnos är alltid bra och sen så skönt att veta vad felet är 
men nehee då vi fick rådet att skaffa barn för då skulle jag bli frisk? Förvånad

jag är fortfarande mållös över bemötandet jag fick ifrån Gottfries….och mitt hopp över att finna nån lindring försvann totalt

MrsSunshine
0

Ladydragon, vad tråkigt att du fått ett så negativt bemötande på Gottfries. Tror det har betydelse vilken läkare du kommer till där. Min läkare är jättebra.

Började din läkares förnamn möjligtvis på O?

MrsSunshine
0

Du kan vända dig till Anders Bergström på Götahälsan i Mjölby. Han tar emot ME-patienter privat och sägs vara jättebra och förstående.

Ladydragon
0

2# du har så rätt i att det är O har hört en hel del negativt om honom och tyvärr stämde det alldeles för bra 
förstår överhuvudtaget inte vad han gör på mottagningen…..

Viktoriastromberg
0

Proffessor Gottfries är mycket duktig, hoppas du får den hjälpen du behöver!

Yrlan
0

Hej

jasså det finns ngn som inte är ok där på gottfrieskliniken? men RME.nu rekommenderar mig att få en diagnos där, det är föreningen för kroniskt trötthetssyndrom. Jag hoppas det blir bra. Jag ska då dit i alla fall inom tre månader har fått svar på min remiss. hälsn yrlan