Inflammation i höften
Jag har gått i 1 mån med värk i hö ben, gick till slut till min läkare som konstaterade att jag fått en inflammation i höften. Fick antiinflammatariska tabletter att äta i 14 dagar och om det inte hjälpt blir det en kortisonspruta.
Jag undrar om det är ngn mer med fibro som drabbats av det här?
- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har inte fibro, men har haft kronisk inflammation i höften i snart 3år. Min inflammation sitter så dumt till att dom inte vågar spruta det och jag har inte fått någon typ av antiiflamatoriskt heller. Det påstår läkarna jag varit hos inte biter på den typen av inflammation.
Åh nej vad tråkigt och jobbigt!
Hur klarar du vardagen med värken? Jag hoppas verkligen att det går att bota min - jag har så ont i benet och höften nu.

Första året var jätte jobbigt! Jag fick inflammationen efter min förlossning. Troligtvis pågrund av snedbelastning en lång tid. I början kunde jag få smärtsamma hugg i höften när jag gick. Det kändes verkligen som någon satte en kniv högt upp på utsidan av låret. Ingen värk, bara ren smärta. Men jag lärde mig att det gick över om jag fortsatte att gå vilket inte var det lättaste efter som det gjorde så sjukt ont. Sen hade jag mycket värk i höften som gick ner till knäet. Mest på nätterna när jag legat en stund på den onda höften. Det kunde värka så mycket att benet domnade bort tillslut. Nu efter ett par år får jag bara ont om jag står, sitter eller ligger stilla länge eller om madrassen/underlaget jag ligger på är för hårt eller för mjukt. Och om jag anstränger mig mycket som ex raska promenader, långa promenader osv. Men den huggande smärtan får jag väldigt sällan! Det är över ett år sen sist. Nu är det mest "vanlig" värk jag har.
Vet du varför du fått inflammationen? Har du varit hos sjukgymnast? Sko inlägg kan hjälpa i vissa fall så begär att få träffa en sjukgymnast direkt om du inte redan har kontakt en med. Be dom kolla längden på dina ben!
Nej jag har ingen aning om varifrån det har kommit, jag har inte gjort ngt speciellt. Funderar på om jag kanske har suttit fel på min stol på jobbet.
Nu ska jag avvakta och se hur det blir de här 14 dagarna jag äter tabletterna, för min läkare ringer och frågar och då kan jag höra med henne vad hon tycker jag ska göra om det inte blivit bättre.
hej ja ja har blivit drabbad av detta vid två tillfällen, första ggr fick jag sjukgymnastik o även akupunktur det hjälpte lite grann tills ja skulle ha akupunktur nästa gång så fick jag också ultraljud hjälpte också men det som hjälpte bäst var andra ggr då jag fick en kortisonspruta i höften. Detta gjorde inte ont o jag önskar att folk inte att skrämt mig till den grad av att det skulle vara så hemskt det var det inte. Jag fick bedövning i själva sprutan. Det kändes ingenting. Var inte rädd för sprutan. hälsn yrlan.
5# angånde kortisonspruta så är det stor skillnad på om det ges i leden eller i muskeln
enligt den läkare jag fick den av så ger det mer effekt om det gör ont när sprutan ges just för att smärtan visar på att man har hamnat rätt
är dock lite tveksam till om bedövningsmedlet verkligen kan blandas i samma spruta eller om den ges innan
jag har själv fått en kortisonspruta i en muskel vid/på höften och hos mig gjorde det i alla fall så ont att jag vrålade och råkade slå till doktorn
men visst tusan fick jag god effekt utav det trots allt enda negativa va att smärtan sen förflyttade sig en annan muskel