Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 1397 ggr
Rita-S
0

OT Ber om ursäkt för frånvaro efter bomben

Jag har varit frånvarande denna veckan. Jag ber om ursäkt. Men som den norrmann jag är har jag haft lite annat att tänka på, och har haft en tung tid. Jag brukar annars vara in varje dag även om jag kanske inte alltid kommenterar allt jag ser men denna vecka har jag inte orkat så mycket av det heller. 

Norge har upplevt det ofattbara. En massakre. En massakre så enorm att vi tappar andan. Som Nordahl Grieg sa, "Vi är så få i detta land, varje förlorad är en vän och broder". Det är presis så det är. Vi är så få, vi kan inte förlora någon. Jag har förlorat någon nu. Inte bara vän och bekant, utan landsmann och medborgare.

Norge har förlorat sin oskuld till terrorismen. Inte sedan andra världskrig har vi upplevt liknande som detta. Vi har sörjt med andra länder när dom upplevt något som detta, men hela tiden haft någon kjänsla av att "den lilla flugskiten på kartan som heter Norge är inget särskillt stort eller intressant mål". Och vi är inte det. Från utsidan.

Nu var det en från insidan som tog til stärka medel för att "starta en revolution". Jag vägrar namnge honom. Denna sajten skall inte på något sett dyka upp vid ett google sök på hans namn, vi skall inte ge honom publiciteten. Därav ber jag om förståelse att jag kommer redigera bort hans namn i ev framtidiga trådar om det skulle dyka upp. "Han som inte skal namnges" blev plötsligen mycket träffande kan man ju säga med litet galgenhumor.

Men Norge är stärkt. Vi har rest oss från askan av ett land i ruiner med långt mindre resurser då än vi har nu. Vi kommer stå stärkare än någonsinne. Jag ber er alla om att hålla en hand med mig och mina landsmänn, andra svenskar, danskar, finnar, engelskspråkliga och vette katten hur många andra nationaliteter som håler hand just nu. Tillsammans håller vi händer, för fred.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Malinsson
0

Fullt förståeligt att du inte orkat med sajten. Alla behöver en paus ibland men ännu mer när något sådant här händer. Det är ofattbart, i själen och hjärtat. I huvudet kanske man så småningom kan förstå, men inte i själen och hjärtat - åtminstone inte jag.

Vi finns här när och om du känner att du orkar.

Stor kram!

lilli-l
0

Jag håller händerna för fredSkrattande

Stor KRAM till dig Rita!

"Ofattbara tårar trillar ner för kinden"

Carpe Diem….Fånga dagen

mongu
0

Förstår dig att du inte orkar va inne så mycket. Detta är så hemskt det som hänt så ja jag vet inte vad jag ska säga en gång.

Kram till dig

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!