Mediciner för fibro, del 2
Öppnar en ny tråd, då jag tycker att den första "Vilka mediciner..", börjar bli lång.
Cymbalta skriver många om. Får ni det utskrivet med förmån? Det är tydligen förmånsbegränsat vad jag kan se enligt Fass.
Nu blev jag osäker. Men jo… Hmm, jag hämtade ut så mycket medicin samtidigt sist så jag fick betala mycket, nu när frikortet tagit slut. Men jo, om jag inte har helt fel så har jag det på förmån.
Håller som sagt på provar mig fram nu, med Citodon och Tramadol. Har provat Citodon någon fler gång nu. Tar en Citodon och en halv Alvedon Forte. Det blir 1 gr paracetamol, så det är ju inte för mycket. Känns bra såhär till sängdags, då Tramadolen inte funkar att sova på, om jag tar dem några timmar före sängdags.
#2 Ja, det är toppen att kunna prova sig fram, och jag hoppas att du hittar det som passar dig. Blir du "lullig" av Citodonet? 
Nja, känner inte så mycket av Citodonet. Fast jag tar ju bara en och det har bara varit vid kvällstid när jag tar det lugnt i övrigt, så jag har inte tänkt på det. Jag känner så pass mycket att jag inte skulle köra bil, så van är jag inte vid dem.
#4 Så var det för mig också i början. Men när jag började med C för många år sedan så fick jag också sånt sug efter mat mitt i natten, då jag tog en på kvällen och en senare på natten. Så min våg började krångla och visa alldeles för mycket.. 
Sådär, nu fick jag Norgesic utskrivet, ska hämta dem ikväll och testa mig fram. 
Åhå. Vi får hoppas att du tycker om dem. Tyvärr så kan man inte ta dem och Citodon samtidigt såklart så kanske bäst att testa när du inte har jätteont. Men det har du säkert tänkt på. 
#7 Nej precis! Jag skulle testa att ta en Norgesic och en Alvedon 500mg till att börja med. Jag kunde använda dem till Zolpidem, men inte Citodon.
Jag är jättenoga och får räkna så gott som varje dygn hur mycket paracetamol jag äter.
Jag har ju som mest ont på morgonen och på kvällen, men jag börjar med att testa till kvällen.
En Norgesic tar jag extremt sällan, det slängs in två i munnen på en gång. En känns inte som att det ger något. Men det kanske det gör för dig. Doktorn vet nog vad som är bra att prova.
Bra att du har något att komplettera med istället för Citodonen, utifall det inte hjälper.
Nu håller jag tummarna för dig.
Men vid närmare eftertanke så kanske jag också ska prova det vid tillfälle, en Norgesic och 500 gr Alvedon. Hmm… 
Jag blir så full i skratt.. är nyss hemkommen från Apoteket, och Norgesic var slut hos dem! Den är beställd och kommer i morgon, så jag får väl ta en biltur i morgon kväll igen 
Så typiskt när jag väl fått den utskriven och faktiskt behövde testa den nu, för jag har knallat runt på ett köpcentrum i 1,5 timme och är helt färdig..
#10 Ja precis, för det kan ju inte vara värre än en Citodon och en 500mg Alvedon som många tar? Det är ju inte att överdosera paracetamolen.
Men självklart är det slut. Fast det var slut när jag senast skulle hämta ut också, så jag fick leta reda på nytt apotek, så det kanske är en bristvara.
Nej precis, jag ska testa det vid tillfälle.
Jag brukar alltid beställa via webben, men nu tänkte jag att det gick fortare att åka dit.. snopet! 
Annars är det kanon att beställa innan, då kan man ibland få välja förpackning. Jag hatar blisterförpackningar, och då kan jag välja burk när det gäller Citodon. Så behändigt att bara hämta sina grejer sen! Brukar även beställa receptfritt samtidigt och det kommer på faktura månaden efter.

Maine du får din medicin så snart som dan efter i alla fall vilken tid på dan du än är där?
Här ska man va innan 11 för att få dan därpå. Så min Neurontin kommer på onsdag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#13 De hade redan beställt den, så leveransen är imorgon. Och jag frågade när de får den, och det är på fm, så jag åker dit före kl. 20 då de stänger. Men jag ska minsann ringa först! 
Det var väl tur att jag ringde idag innan jag skulle åka iväg, leveransen kommer inte förrän imorgon! 

Trist men tur att du inte hann iväg i alla fall.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Nu handlar det inte om mer än ca 2 mils körning men det är varmt som attan ute, och jag åker inte i onödan då!
Känns bara så typiskt att något måste krångla jämt..

Ja det är varmt idag, ca 29 gr. just nu.
Även 2 mil kan va skönt att slippa i onödan.
Ha en bra dag! Mongu.
#19 Jo, jag skjutsade just ungen och det blev ca 5 mil tur och retur.. det är bra med AC, men jag gillar inte att ha den på för länge. Och jag sänker allteftersom, så jag har inte fullt fräs på hela tiden, det klarar jag inte. Men det är bra varmt inomhus med.. solen värmer på ena sidan, så jag får hålla mig i sovrummet, där är det svalast just nu 
Är det inte typiskt.. Norgesic är restad hos leverantören så jag får inget.. nu får jag Tramadol i stället 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men alltså, vad är det som händer? Det verkar inte som om du ska ha Norgesic. Det drygaste vore ändå om de är värdelösa, när du till slut får dem.
För egen del känns det tur att jag nyligen hämtade ut, om de är restade. Men så bor jag i Sthlms-området och kan åka runt till många apotek om det skulle behövas.
Hoppas de kommer till dig snart.
Ja, jag är jättebesviken.. och det finns inget annat läkemedel som är likadant. Men nån gång ska de väl komma in! 
Ojoj.. nu ringde de från Apoteket och de hade visst fått fel besked från leverantören, så imorgon får jag min Norgesic!
Men lyckan var kortvarig. Fick brev från FK att de bedömer att jag kan jobba igen i september. Lite ironiskt när jag just idag och igår har svullen hand och nerv/muskelryckningar i fingrarna.. Nu blev det lite OT med, men jag blir så less.. 
Fy, vad dryga FK är. Typiskt liksom. Men då hoppas jag iaf extra mycket på bättring av Norgesic. Personligen gissar jag att en Norgesic och en alvedon inte lär räcka, men självklart ska du börja som läkaren sade. Du har ju annat också.
#25 Eftersom jag inte har använt muskelavslappnande så testar jag med en. Är alltid försiktig i början med ett nytt läkemedel. Man vet aldrig hur man reagerar. Många blir ju väldigt lummiga av en Citodon, men jag känner inget av det.
Ja, jösses, jag tror att jag ska starta eget företag snart av mitt lager. Maine´s Apotek. 
Tar Tradolan sedan flera år tillbaka då jag får ett extra hårt "skov" (har skrivit detta på annan plats också). Ibland en halv Imovan för den ger ingen dåsighet dagen efter.
Jag får Cymbalta utskrivet och då funkar frikortet !

Det beror på varför läkemedlet är ordinerat för och om man har testat andra läkemedel som inte har fungerat innan. I de lägena får man med förmån.
Ha en bra dag! Mongu.
Det är samma sak med Celebra.
I går fick jag Mirtazapin att ta till kvällen, för att förbättra sömnen och kanske mina besvär som blivit värre samt koncentrationssvårigheterna och svårigheter med fokus osv. Att sömnen är A och O har jag ju vetat och känt i många år. Har klarat mig på Atarax på natten men det tycks inte räcka.
I dag var jag dock helt knäckt efter att ha tagit en Mirtazapin i går kväll. Totalt utslagen och apatisk. Jag ska fortsätta försöka och hoppas att det ger med sig, annars kommer det inte alls att gå. Men jag håller tummarna.
(Bara som en liten uppdatering om mediciner för fibro=
Fler som har erfarenhet av Mirtazapin?
Har aldrig hört talas om det!?

Det är samma som Remeron såg jag i FASS. Remeron har jag ätit fast det var ett tag sen.
Det kan va jobbigt när man startar med medicinen men försök att håll ut så den får en ärlig chans. För slutar man direkt så vet man ju inte om den hjälpte eller ej.
All medicin har en viss tid för invänjning och en del kan ha jobbiga biverkningar medans andra går lätt att börja med.
Samma gäller när man ska sluta.
Hoppas du blir hjälp av din nya medicin,.
Ha en bra dag! Mongu.
Visst är det så, Mongu. Man måste ge det lite tid. Jag delade dock på tabletten i två kvällar nu, i går var jag fortfarande helt off, vi får se hur dagen går. Men tanken är att komma upp i lägsta dostabletten.
Jag håller tummarna och fortsätter vidare. =)
Jag tar Cymbalta och Lyrica och jag får båda utskrivet med förmån.
Försöker dock sluta med Cymbaltan efter nedtrappning, men nu mår jag "tjyvens" så jag tror jag behöver den medicinen. Ska träffa min läkare nu i veckan för att diskutera med henne. Tänk vad dum man är - när man mår bra och allt funkar (utom vikten) så ska man börja krångla med medicineringen, får skylla mig själv.
- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -