Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 6214 ggr
[minigrisensmamma]
0

Cymbalta + tradolan

Har precis börjat äta Cymbalta 60 mg och undrar hur det är att ta Tradolan samtidigt ? Min smärtläkare vet vilka mediciner jag tar och han sa inget om just den kombinationen men när jag läser om det så verkar dom inte gå alls ihop så jag undrar om det är någon som tar Cymbalta & tradolan jämt ?

Malinsson
0

Jag äter också Cymbalta 60 mg, här ätit i flera år. Nyligen fick jag också Tramadol, vilket är samma sak som Tradolan. Jag äter inte Tramadol/Tradolan jämt, bara när övriga smärtisar inte är tillräckliga. Har inte märkt något annorlunda med dem i kombination.

mongu
0

Då din smärtläkare vet om vilka mediciner du har så ska du kunna va säker på det du fått. Men om du ändå är orolig så tycker jag du ska ringa och kolla upp det med din behandlande läkare.

Många gånger finns det skäl som gör att läkarna skriver ut mediciner som man själv kanske inte tycker passar ihop.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

sunkan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har hafft cymbalta+tramadol som är samma sak. Jag tar tamadol retard 100mg två gånger om dan i kombination med venflaxin. Jag kombinerade även cymbalta och tramadol, läkaren skrev ut båda och han har inte sagt något om det. Jag har tagit tramadol retard i flera år i kombination med antidepp medicin jag har inte märkt något av det.

lilli-l
0

Så här står det i Janus.info:

duloxetin - tramadol

duloxetin,  Enteral eller Parenteral

CYMBALTA (Enterokapsel, hård)

tramadol,  Enteral eller Parenteral

Tradolan (Filmdragerad tablett; Injektionsvätska, lösning)

Medicinsk konsekvens

Den analgetiska effekten av tramadol kan minska. Risken för serotonerg överaktivitet och serotonergt syndrom är ökad.

Rekommendation

Kombinationen bör undvikas. Välj ett annat analgetikum än tramadol, etylmorfin eller kodein.

Carpe Diem….Fånga dagen