orkar inte
Hej.
Jag har diagnos fibro sen 2000. Jag har provat otaliga mediciner, terapier, alternativa mediciner inget har hjälpt. Jag har alltid ont alltid trött och nu även deppig. Folk runt omkring mig inser inte hur illa jag mår, de kommer med nya diagnoser nya hurtfriska råd, jag vet att de menar väl egentligen men jag känner hela tiden att jag inte blir trodd till slut tror jag att jag inbillar mig själv och att det är något som sitter i huvudet. Jag tycker jag sliter och sliter sätter på mig glada minen och biter ihop. Jag jobbar 75% egentligen skulle jag nog jobba mindre och ta hand om mig själv mer, men har just nu semester och vill då bara sova. Livet bara går förbi och hela tiden gör det fysiskt och psykiskt ont. Jag ser ingenmening och ände på eländet… Ville nog bara skriva av mig tror jag…
Ja, ibland behöver man få skriva av sig, då är väl här ett bra ställe. För vi förstår ju här, alla vi fibrosar. Vad tråkigt att höra att ingen runt dig förstår, man behöver ju faktiskt lite medhåll, lite förståelse. Tyvärr är väl det rätt vanligt.
Jag hoppas att det går bättre för dig framöver.
Stor kram!

Man behöver skriva av sig och man får skriva av sig allt här. Bara ös ur det är därför vi finns.
Tror nog att de flesta av oss råkat och råkar ut för dessa hurtfriska "förståsigpåare" som vet precis hur vi ska göra för att det ska bli bra.
Hoppas ändå att du har nån som förstår dig och som lyssnar på dig för det är viktigt.
Kan det va så att du inte ska jöbba så mycket? Har du nån bra läkarkontakt som du kan diskutera detta med?
Hoppas du kan få en bra semester så inte hela går åt till att vila upp efter jöbbet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Sänder en stärkande "fibrokram" till dig! Och du är inte ensam om att känna/tänka så..
Vi är många här som mår likadant.
Hoppas semestern blir någesånär trevlig och upplyftande
Carpe Diem….Fånga dagen
Tack för att ni finns! Kram