Aktivitetsstöd?
Eftersom jag tydligen blev "frisk" den 1 juli ska jag nu delta i ett arbetsmarknadspoltiskt program. Men eftersom jag är saknar arbetsförmåga ska jag inte göra någonting under de tre månader som det gäller.
Vet någon vad jag ska skriva som anordnare på blanketten "försäkran om aktivitetsstöd/utvecklingsersättning"? Någon ska skriva under den innan jag kan skicka in den, men vem?
Min AF-handläggare har semester och har bokat in ett besök den 10 augusti. Innan dess händer det ingenting.
Om det är handläggaren som ska skriva under betyder detta rent praktiskt att jag inte får någon ersättning på 2 månader. Senaste utbetalningen var den 20 maj och nästa blir ca 14 dagar efter att FK fått in min ansökan.
Säg att AF (om det är de som ska skriva på) skriver på tidigast den 10 augusti så är det 14 dagar från det. Alltså tidigast den 25 augusti.
AF skriver på pappret. Det är säkert någon annan där som kan skriva på det under din handläggares semester, något annat vore absurt.
Jag hade en kort stund aktivitetsstöd, pga arbetslöshet. Jag lämnade in blanketten och det tog den vanliga tiden innan jag fick pengar. Vet inte om det faktiskt ens var min egen handläggare som skrev på.
Jag tror inte du behöver oroa dig. Men lämna för säkerhets skull in pappret istället för att skicka det, om det är möjligt. Då kan du påtala att din handläggare har semester så att det inte glöms bort e dyl.
Lycka till =)