Någon blivit frisk?Hur?
Jag vill också gärna veta om du eller någon du känner blivit frisk eller åtminstone mycket friskare av någon annan behandling eller annat.
(Jag känner redan till det här med stress, maten, kolhydrater osv.)
Signhild
Ja, visst hade det varit fantastiskt om någon hade ett botmedel mot denna fibromyalgi, tänk då hade vi alla kunnat återgå till att springa runt och vara friska(i alla fall mot fibro).
Med tanke på att vi är så många med denna åkomma runt om i världen, så den som upptäcker ett botmedel är nästa kandidat till nobelpriset inom medicin.
Jag frågade med min läkare (skall tillägas att han är professor samt docent inom neurologi, en av de främsta experterna i Sverige)att kan de möjligtvis finnas alternativa metoder(jag griper efter halmstrå här)
Svaret blev; Vill du bli av med pengar så testa gärna!!!
Efter det skratta han och sa; Den dagen någon kan bevisa vetenskaplligt att han/hon har botat patienter från fibromyalgi, då givetvis sker inte det i det tysta utan en sådan vetskap blir till allmän kännedom omgående och metoden kommer då att testas på alla er och då har vi ju hittat ett botmedel, och än så länge har det botmedlet inte upptäckts.
Ja men en del blir ju bättre var mitt andra påstående,
ja men en del blir ju bättre eller friska från cancer också, vi är alla olika, och de som blivit bra från sin fibro, har också hört om vissa fall, men är vi säkra på om de hade fibro från början, de kanske hade en annan smärtproblematisk sjukdom typ myalgi, vissa smärtsjukdomar kan läkas ut, än så länge har inte fibro den egenskapen.
Det var svaren som jag fick, är det hoppingivande, NEJ det tycker jag inte, sparar jag pengar och en massa tid att leta upp människor som säger sig kan bota mig JA, slipper jag att få mina förhoppningar grusade varje gång jag tror på ett mirakel JA.
Så jag väntar på att forskningen tar en rasande fart och simsalabim så har de hittat ett botmedel, man måste våga hoppas.
Louise