Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 6901 ggr
Malinsson
0

Zonterapitofflor

I dag köpte jag ett par zonterapitofflor. Har någon av er provat zonterapi? Jag har inte gjort det men tänkte att tofflorna kanske skulle hjälpa mig lite, om inte annat så med blodcirkulationen i fötterna. Men jisses, så ont det gjorde att stå i dem. Jag hade på mig dem sittandes, i typ 5 minuter. Stod och gick sammanlagt en minut. Men skam den som ger sig. Jag ska fortsätta att prova.

[Maine]
0

Kul att du kommer med nya idéer! Nu väntar jag med spänning på hur du upplever dessa tofflor.

Själv måste jag få inlägg från ortopeden för mina snedställda och platta ankfötter..

Malinsson
0

Och apropå nya idéer så provade jag den där saltinhalatorn, fast jag har inte använt den så mycket som man ska. Men jag tror att det kanske kan ge lite hjälp, men ingen mirakelgrej för andning osv.

[Maine]
0

#2  Just det, den mackapären hade jag glömt bort.. Kul att höra att den ger viss hjälp i alla fall.

hellah
0

Jag brukar stå på dörrmattan ibland, utan skor. Den styva sorten med gröna/grå strån liksom. Det är skönt för fötterna tycker jag.

Malinsson
0

Ja, alla sätt är bra utom de dåliga.

Tofflorna gör svinont så det blir inte mer än typ en minut i taget. Men jag fortsätter.

IngelaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hahahaaa - ja inte kunde man använda dom en längre stund från början och framför allt inte utan sockor!! Köpte varsitt par till mig och min sambo, för konstigt nog lär de även hjälpa mot Alzheimer som han har … Numera känns det riktigt skönt - vi kan använda dom i timmar.

Malinsson
0

#6 Ja, jag har provat med strumpor också. Skönt att höra att det blir lättare att ha dem på sig. Intressant att höra om Alzheimers. Hur skulle de hjälpa mot det? Jag har en väninna vars mamma har det så det är intressant att höra mer.

Jag har även fått tipset av en gammal zonterapeut att själv massera fötterna en liten sväng på kvällen, för att mjuka upp. Det tycks faktiskt hjälpa. Det går bättre och bättre att ha dem på. Långsamt bättre, men ändå bättre.

Sylvaa
0

Jag har funderat på de där tofflorna så idag när jag läste ditt inlägg blev jag så inspirerad så jag inhandlade ett par också. Ooo vad det kändes efter typ 1 min när man stått på dem, spännande och se vad som kommer att hända.

Just nu håller jag på att trappa ner mina mediciner, tar både Cymbalta och Lyrica, ja jag vet att man inte ska trappa ner utan läkarens inrådan, men vad sjutton tänkte jag, det är väl bara att prova. Åhhhh… yrsel, illamående, svettningar på nätterna - vilka hemska mardrömmar om mina älskade söner oooooo….. Så idag har jag faktiskt kontaktat min läkarstation och jag har fått en telefontid eftersom han har semster och sen ska vi träffas lite senare i Juli.

Man kan ju undra vad det är man stoppar i sig, men jag har ju faktiskt mått ganska bra, dock gått upp mycket i vikt, så nu vill jag testa hur det skulle vara utan de här två preparaten.

- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -

IngelaK
0

Jag vet faktiskt inte hur tofflorna skulle kunna påverka placket i hjärnan, dvs Alzheimer, men det påstås ju det … Tron kan försätta berg, du vet Foten i munnen

Malinsson
0

#8 En minut? Haha, jag höll på smälla av när jag ställde mig upp första gången, från första sekund. Men som sagt, det går bättre och bättre. =)

#9 Absolut! Och varför inte liksom. Det ökar ju blodcirkulationen, det ser jag ju på fötterna. Och det stimulerar ju signalsystemet, det är säkert inte dumt för Alzheimers.

I kväll gick jag på fibromassage, det var länge sedan sist. Men i kväll kunde hon för första gången ta undersidan av fötterna utan att jag sparkade henne eftersom jag är så kittlig. Hon fick använda hela handflatan osv men ändå. Det har aldrig hänt förut, att någon kunnat röra foten så. Glad

mongu
0

# 8 Att du mått så dåligt när du slutar med dina mediciner beror nog på att du slutar för snabbt. Din kropp är van att få dessa medel i sig och sen helt plötsligt så ändras balansen i kroppen.

Inte konstigt att det blir kaos då. Det finns en anledning till att man alltid ska prata med behandlande läkare innan man gör ändringar. Särskilt om det gäller flera mediciner.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!