Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1691 ggr
[Maine]
0

Cykla + fibro = Aj aj..

Igår på midsommaraftonens kväll, då fick vi för oss att cykla de 4km till festplatsen. Sagt och gjort, jag tog ungens cykel då jag inte har någon egen. En 3-vxl fin rosa hoj. Men.. växlarna fungerade inte.. så jag fick trampa på med tyngsta växeln i, (naturligtvis så är det ju inte plattmark) jag skulle behöva ha en skumgummidräkt idag, modell Michelingubben Flört

Tänk att man kan få så ont överallt och speciellt i skinkorna! Idag är det maxdoser av medikamenter som gäller, och jag får bara hoppas på att det inte är värre imorgon. Träningsvärk brukar vara som värst 2 dagar efter.

Nu är det sluthojat för detta år baske mig! Cool

Karolina-rullgardina
0

Åhh vad jobbigt! Det är grymt att det skall vara så här! Att man inte kan göra något extra för då får man lida för det efteråt.Känner verkligen med dig!

När jag var hos en kille som naprapat så sa han att träning för mig är uteslutet, men cirkulation är viktigt. så när du går ut och cyklar så cykla på plana vägar (inte lätt att hitta) och på lägsta växeln, helst på en cykel med många växlar. en 3-5 växlad cykel är för trög.

Ta det lugnt med cyklandet! Flört

[Maine]
0

#1 Tack, det blir inget mer cyklande här inte.. höfterna tog stryk, och det känns bra fortfarande. Tur att det bara är midsommar en gång om året! Glad

hellah
0

För mig funkar cykling (och skridskoåkning ;-) bättre än att gå, på samma sträcka/tid . Jag får mindre ont i fötter och höfter av cykling. Jag har alltid cyklat mycket (har sällan haft bil).

[Maine]
0

#3  Vad skönt! Skridsko skulle jag aldrig klara för knäna.. Motionscykel kan gå på lätt växel, men jag får det besvärligt då jag måste jobba och ta i. Cyklade jättemycket i min ungdom, och var ganska vig, men idag känner jag mig lika vig som en anka.. Flört

hellah
0

Som en anka…. Det känns igen ;-)

[Maine]
0

Ja, jag ser ut som en anka när jag går iaf, när det värker fint i höfterna Glad

Ladydragon
0

jag är tvärtom tycker cykla är mycket bättre än att promenera det sliter mindra på mina onda knän och höfter

dock så cyklar jag inte så långt som mest 1 km åt gången

har en riktigt skön "tant"cykel med bred sadel låg ram några växlar och en stor cykelkorg Skrattande

men alla är vi olika och det som funkar för en funkar inte för alla

skridskor kan jag åka en liten stund men får väldigt ont i fötterna utav det 
däremot så har jag inga större problem att ta mig en tur med rollerblades emellanåt Glad

[Maine]
0

#7  Jag hade också en riktig "tantcykel". Men vad hjälpte det..Rynkar på näsan

Rollerblades skulle mina knän verkligen inte palla.. har testat crosstrainer och det klarar jag max en minut.

IngelaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, fy bevare mig väl för att cykla! Finns inte längre i min tankevärd. Skulle eventuellt vara en el-cykel då, men de kostar runt 12.000 kronor.

[Maine]
0

En elcykel vore fint! Glad