Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3526 ggr
Karolina-rullgardina
0

Sommar och värme

Hej!

Nu har det varit varmt några dagar, och jag har mått bättre i flera ställen på kroppen! Kanske kan det vara så att jag mår bättre av värmen? I alla fall när det är så varmt som det varit nu. Jag bor i Göteborg och vi har haft 30 grader idag! I skuggan! Pust! Men det fläktade skönt av vinden.

Hur mår ni av värmen? Åker ni till varmare breddgrader på vintern?

Men det som har varit konstigt är att jag har haft ovanligt mycket värk i händerna och armarna istället! Kanske har fibron hittat ett nytt ställe?Händerna har jag ont i från och till men inte så här mycket!!

Mår bättre men ändå inte! Obestämd

Kram på er!

lilli-l
0

Jag mår inte bättre av värmen, speciellt blir det jobbigt med draget från öppna fönster och takfläktar. Då får jag också sådär ont i armarna och på det mest konstiga ställen, som jag inte brukar ha ont i annars!

Och aircondition (stavning?) i bilen är rena tortyren för kroppen. Slår ut kroppen helt..jag har varit så smärtig de dagar det varit så varmt och fatta först inte vad i hela friden som hänt! Men sen kom jag på att fläktandet från alla öppna fönster, draget mot kroppen..det var det som inte var braRynkar på näsan

Carpe Diem….Fånga dagen

Malinsson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, air condition…usch. Fast för mig är det mest usch för luftrören. Men jag håller med om att draget är jobbigt.

Är också sämre i händerna, varit det några månader nu, vet inte varför. Brukar ha andra typer av skov i händer och armar.

Karolina-rullgardina
0

Nu förstår jag..Det är därför jag mår så dåligt i bilen efter en stund…aircondition! Tack! Skönt med ett frågetecken till som blir till ett utropstecken! Det är inte mycket man förstår av den här sjukdomen..men det blir lättare när man kan förstå orsaken om varför man mår sämre ibland! Detta är ett stort pussel att lägga och jag tror att det tyvärr är många bitar som fattas!…ännu?

Jag lever på hopppet…sa grodan! Glad

Rita-S
0

Lite beroende av hur kallt jag ställer AC i bilen på och hur stärkt drag det är så får jag oerhört ont av ACen. Hua! Och fläkten från taket i sovrummet med!

Det jag gör med AC är att jag sätter den på för fullt på typ 15 grader tills bilen är något kyld (utan att jag sitter i bilen får tilläggas!), sen skruvar jag den upp till runt 20-22 grader och låg fläkt så går det bra för min del!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Malinsson
0

Ja, fläktar i taket och golvfläktar mot en är rena döden. Det går inte alls. Golvfläkten kan vara på, på andra sidan rummet, vänd åt andra hållet. Då rör sig luften utan att det blir drag.

lilli-l
0

Man sitter lite i klistret, känns det som, när det är så varmt att man håller på att rinna bort, under sommaren! Just det där med att man måste ha lite avkylning och fläkt, men kroppen klarar inte av det.

Men idén med bilen, att sätta på AC järnet, innan man sätter sig i bilen, det var en bra idè! Tack Rita-SGlad

Och Karolina-rullgardina, visst är det gött när frågetecken blir utropstecken! Håller med dig, med att denna sjukdom är ett STORT pusselObestämd

Carpe Diem….Fånga dagen

bacilla
0

Håller med er om drag och fläktar gör en sämre. Även slemhinnorna plågar mig hemskt när AC.n är på. Annars mår jag bättre när det är sommar och ljusare. För varmt mår jag hemskt dåligt av, jag som tålde värme väldigt bra tidigare. Lagom varmt fungerar bäst men hur ofta har vi det…. Gnäller över saker som jag tidigare inte ens tänkte på.

Karolina-rullgardina
0

Precis så är det, lagom är bäst! Jag känner mig också så gnällig! Men vad gör man? VI måste ju berätta för de närmaste vad som inte känns bra och vad som känns bättre! Om de vet, så går det lite bättre, och då får man lov att vara lite gnällig ibland! Flört Och hoppas att de står ut med det!

flocken
0

Jag mår skit av varmen. Hela jag svullnar upp. Sen att jag får sol exem gör inte saken bättre. Jag älskar vintern. PÅ med kläder men jag kan vara ute.

Det med AC:n märker jag av om det är för kallt eller om det blåser på mig. Har alltid runt 20 grader i bilden. Vi har en takfläkt över sängen. Funkar bra så länge den puttar luften uppåt & går på lågt varv. Sen en dag ändrade sambon så det blåste neråt. Mådde så dåligt. Förstod inte vad det var. Tills en kväll när jag låg helt under täcket. För om ja hade armarna utanför kändes det som någon drog med rakhyvlar över armarna & flådde bort skinnet. Så frågade jag, har du ändrat fläkten? Ja för några dagar sen.Skrikandes Ändra tack.

Han förstår inte hur ont det gör att något blåser på en.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering