Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketter-historia
Läst 3391 ggr
Rita-S
0

OT - Dagens skratt!

Denna tråden tänkte jag kunne vara perfekt för roliga historier, youtube-snuttar, bilder och annat som får en at tok-garva!

Jag börjar med dagens historia som en vän till mig skickade på mail nyss:

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig. Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kunde väl aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att tänka:
- Vad i helvete håller jag på med? och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.

- Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel. Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring till fortkörningen, och det skall vara en som jag inte har hört tidigare.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade:
- Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!!!

- Trevlig helg och kör försiktigt, sade polisen och gick!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
0

En BlackJack dealer och en spelare med 7 på handen diskuterade om huruvida det var lämpligt eller ej att lämna dricks till dealern.

Spelaren:
- När jag får dåliga kort så är det ju inte dealerns fel. Och när jag får bra kort så är det ju inte dealerns förtjänst, så varför skulle jag lämna dricks?

Dealern svarade:
- När du äter på restaurang, lämnar du då dricks till kyparen?
- Ja.

- Ok, så säg mig då: Han serverar dig mat, jag serverar dig kort, så varför skulle då inte jag få dricks?
- Ok, men kyparen ger mig vad jag vill ha. Jag tar en nia!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Rita-S
0

En hemmafru, en revisor och en advokat tillfrågades hur mycket 1+1 var.
Hemmafrun svarade:
- Två.
Revisorn svarade:
- Jag tror det är 2 eller 3, men för säkerhets skull borde jag gå igenom siffrorna en gång till.
Advokaten drog för gardinerna, släckte ljuset och viskade:
- Hur mycket vill du att det ska vara?

Rita-S
0

De anhörig till den avlidne mångmiljonären samlades på advokatkontoret för att höra testametet läsas upp. Det rådde en andaktsfull tystnad då advokaten började läsa:
- Till min brorsdotter Gloria testamenterar jag 7 miljoner och till min brorson Fredrik 11 miljoner. Till min brorson Wilbur, som alltid varit så angelägen att bli nämnd i mitt testamente vill jag gärna säga - Hej, Wilbur!

pia63
0

**_En tornado blåste upp på havet. Ett kryssningsfartyg sjönk. En datakonsult hamnade på en öde ö och kunde inte hitta några andra överlevande. Han kunde inte heller hitta några verktyg. Det enda han hittade var bananer och kokosnötter. Konsulten var van vid att bo på femstjärniga hotell och han hade ingen aning om hur han nu skulle göra. Så de närmaste fyra månaderna åt han bananer och drack kokosmjölk. Han saknade sin gamla hustru och tittade noga ut mot havet efter räddningsfartyg. 

En dag medan han halvsovande låg på stranden såg han någonting I ögonvrån. Han upptäckte en eka med den vackraste kvinna han någonsin sett. Kvinnan rodde ekan. Konsulten blev mycket överraskad och frågade: 

- Var kommer du ifrån? Hur har du kommit hit? 
- Jag rodde från andra sidan ön. Jag har varit där I fyra månader, ända sedan kryssningsfartyget sjönk. 
- Otroligt, svarade konsulten. Jag trodde att ingen annan hade överlevt. Hur många är ni? Du har tur som har hittat en eka, jag har ingenting. 

- Jag är ensam, svarade kvinnan. Jag har inte hittat den här ekan, jag hade inte heller någonting. 
Mannen trodde inte sina öron. 
- Men var har du fått ekan ifrån? 
- Oh, det var enkelt, svarade kvinnan. Jag gjorde ekan av det som fanns på ön. Årorna är av gummiträdets grenar och jag har karvat botten och sidor av eukalyptusträdet. 

- Men, men, men det är omöjligt! gnällde konsulten. Du har ju inga verktyg, hur har du lyckats? 
- Det var inte svårt, svarade kvinnan. På andra sidan ön finns det massor av lavasten och jag märkte att när man värmer den I elden, kunde man forma den. Jag använde det till att forma verktyg. Men nog om det. Var bor du? 

Generat erkände konsulten att han hade sovit på stranden under bar himmel under hela tiden. 
- Jaha, ja okej, då ror vi till min sida av ön, sade kvinnan. 

Efter ett par minuter nådde de fram till en liten strand. När mannen tittade upp mot stranden höll han på att ramla omkull av förvåning. Från stranden kunde man följa en grusad stig upp mot en bungalow som var målad I blått och vitt. När kvinnan knöt fast ekan med hampa stod mannen och bara glodde. När de kom fram till bungalowen frågade kvinnan avslappnat: 

- Ja, det är inget märkvärdigt, men jag kallar det för mitt hem. Var så god och sitt. Vill du ha en drink? 
- Nej, nej tack, svarade mannen, fortfarande överväldigad. Jag vill inte ha en droppe kokosmjölk till. 
- Jag hade inte tänkt mig kokosmjölk, svarade kvinnan. Hur skulle det smaka med en Pina Colada? 

Mannen försökte dölja sin förvåning när han nickade stumt. De satte sig ner I soffan och började prata. När de hade berättat sina historier för varandra, sade kvinnan: 

- Jag byter om till något bekvämare. Vill du ta en dusch och raka dig? Rakhyvel hittar du I skåpet på övervåningen. 
Utan att fråga något mer reste sig mannen och gick till badrummet. I skåpet hittade han en rakhyvel, gjord av ben. Två vassa snäckskal var fastsatta I en mekanism som följde ansiktets former. 

- Den här kvinnan är konstig, muttrade mannen. Jag undrar vad som mer kommer att ske. 

När han kom tillbaka till vardagsrummet satt kvinnan I soffan endast iförd ett par stora blad, strategiskt placerade på kroppen och hon doftade underbart. Kvinnan bad honom att sätta sig bredvid henne, samtidigt som hon flyttade sig närmare honom. 

- Vi har varit här väldigt länge, och jag har varit otroligt ensam. Jag skulle tro att du också skulle vilja göra något, som du saknat under alla dessa månader….sade kvinnan och tittade djupt in I mannens ögon. 

Konsulten trodde inte sina öron. 
- Menar du---? frågade han - att jag kan läsa min mail härifrån?_**

Rita-S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dammar av denna med dagens garv på jobbet!

Codac moment på jobbet nyss!

Sto i entreen och sluddrade litet med en kollega i facket, A. Sen kom personalansvarig för norden i konsernet in, H.
"Titta en annan väg nu!" tyckte hon för hon tänkte norpa sig en frukt.
Sen tar hon ett päron och tokrodnar. Den var tjock vid stjälken som päron skall vara, men tippen var mycket lång, smal och lätt kurvad.. helhetsintrycket var altså en SNOPP!!!
"men guuuud, nej, den kan jag ju inte ta…." tyckte H och rodnade som fadderuttan, våran HR-assistent E bröt fullkomligt i hop i trappan, tårerna sprutade och hon skrattade så hon var tvunken att klamra sig till räcket och sätta sig ner så hon inte skulle ramla, jag och A asflabbade förståss och H rodnade bara mer och mer och såg ut som hon ville rymma.. ;)

Fast hon skrattade hon med!

Dom hade lite svårigheter att gå upp för trappan Skrattande

Rita-S
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En fabriksarbetare och en bonde möttes på BB. - Hur mycket vägde din son? Undrade bonden. - 4,2 kilo…. och din då? Undrade fabriksarbetaren. - Ack ja, knappt tre kilo, det är ju knappt att man får igen utsädet i dessa kristider, muttrade bonden.