Ska till doktorn i morron:(
Ska till min doktor som jag inte kommer överens med.
Han skyller allt på fibron
.
Inte tar han min svåra smärta på allvar, sover bara 1-3timmar pär natt och det är "normalt" om man har ont säger han.
Inte fanns det tid hos den andra läkaren heller.
Nu hoppas jag på att få andra värktabletter än panodil och mera blodtrycksmedicin eftersom undertrycket ligger på 107 och jag samlar på mig mycket vätska.
Har ni problem med era läkare att ni inte blir trodda?
Jag har just bytt läkare igen, allmänläkare alltså, men han verkar bra. Har endast bytt pga att tidigare läkare haft svårt med tider eller har slutat.
Jag har nog blivit trodd för det mesta, har inte tänkt på det så mycket. Jag är färdigutredd på smärtklinik sedan några år. Innan dess var det nog mer läkarna som trodde det var fibro, än vad jag gjorde - de hade rätt dock.
Jag är oxå färdigutredd på smärtkliniken för 4år sen, fick prova en cocktail i droppform som inte funka:(
Överläkaren sa bara att jag hade den svåraste varianten av fibro och det är bara att acceptera tyckte han.
Lyrica och cymbalta tyckte han var onödiga att prova för dom skulle nog inte hjälpa och biverkningarna är inte roliga.
Min doktor skickade remiss till reumatologen förra vintern för jag har psoriasis och vill kolla om det satt sig i lederna. Inte fick jag komma dit, när jag ringde så läste dom upp remissförfrågan och han hade skrivit fibro?. Hur muppig får man bli?
Så besynnerligt. Inte för att man själv är läkare men cymbalta osv rekommenderas ju starkt av de flesta läkare inom smärtlindring. Åtminstone att prova, kan man ju tycka. Men men, vad vet man…
Jättetråkigt att du har sådant besvär med läkaren. Att bli trodd och få den hjälp som går att få går ju så långt till att acceptera och hitta sätt att leva med fibron.
Första tanken är att du självklart ska byta läkare, även om du får vänta. Eller sök dig privat, finns privat med subventionering osv. Men du har kanske provat.
Lycka till framöver, oavsett.