Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1452 ggr
Malinsson
0

Tips på behandlingssemester, retreat e dyl?

Hej

Jag har en kort kort semester, ca 1,5 vecka. Förutom vanliga tankar, som att åka någonstans utomlands eller resa runt i Sverige och hälsa på vänner så funderar jag på att prova på någon behandling. Kanske en vistelse någonstans där behandling erbjuds, behandlingar som kan vara bra för fibro.

Har ni några tankar eller tips? Finns ju vissa retreatställen osv men det är inte för avstressning så att säga, utan för att kanske prova något som kan hjälpa, det jag tänker på.

kandy
0

Hej! jag efterlyser detsamma som du!! det enda jag kan komma på är Mundekulla i Emmaboda där det finns både att bo och vila eller retreat,kurser osv. så det är nog bara att välja men själv har jag inte råd!! kommer du på något så hör till här…!!

Malinsson
0

Mm, blir nog till att göra en del research. Man kanske får titta på själva behandlingsformerna och sedan ställe. Osteopati, homeopati, örtterapi, biofeedback, elektroakupunktur och allt vad det nu finns.

hellah
0

#2 Ja, vi reagerar ju så olika på olika behandlingsformer. Men jag skulle  rekommendera en qi gong kurs, för efter en helgkurs kan du fortsätta träna hemma, med CD, utan att betala mer.