Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4129 ggr
louise11
2011-05-25 22:24
0

blodvärde Hb!!!

Hej allihopa!

Fibromyalgi ger ju enorm trötthet som vi alla vet, och jag har gått runt och varit extremt trött, och skyllt allt på denna jävla fibro, och så såg jag att jag fällde extremt mycket hår.

Så var jag hos gyn, tog ett cellprov, och han tyckte att jag såg blek ut,

den där fibron sa jag, men han tyckte jag skulle ta ett Hb-prov, och till min fasa hade jag 89 i blodvärde,normalt är 117-153. Inget konstigt att du är trött sa han, och skrev genast ut järntabletter.

Nu går jag under utredning, om varför mitt blodvärde är lågt, får se vad de kommer fram till.

Så ett tips till alla, kolla upp era blodvärden, och tro inte som jag att all trötthet är fibrodimman.

Louise

Lorita
2011-05-25 22:27
0

För mig är under 100 en magiskgräns, då är jag "levandedöd" jag todde läkarna kollade järnvärdet på alla som är överdrivet trötta.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ullis1970
2011-05-27 03:14
0

Hejsan!!!

jag har också gått o varit trött under lång tid. men inte tänkt nämnvärt på det, förräns min läkare hade kollat mina journaler ett par år tillbaka, och såg att jag inte lämnat blodprov sen 2008…och när han kollade upp det så såg ha att jag hade rätt lågt blodvärde, så han satte mej på duroferon, järntabletter alltså. I mitt fall beror det säkerligen på att min kropp inte tagit upp vitaminer som den ska, då jag är magsäcksopererad sen 2005. har käkat järntabletter i 2 månader nu o ska ner o lämna nytt blodprov nästa vecka, så får jag se om jag måste fortsätta eller avsluta kuren. Men tröttheten jag kände innan jag fick tabletterna den var förlamande jobbigt.. orkade inget alls. men visst, det gör jag ju knappt fortfarande, men det är mycket på grund av värken.. skulle behöva hjälp hemma.. men det tvivlar jag på att jag får hjälp med.

*kram ullis*