Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1110 ggr
Zimba
2007-04-03 16:07
0

Allergi Elände!!!!!

Håller på att bli galen på min allergi. Kan knappt va ute, men måste ju rasta vovven. Kommer det att bli ett riktigt sånt där tok allergi år tro???? Trodde först det var en brak förkylning, men ickeLedsen

Zimba snörvlar o nyser Skrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

linasvovvar
2007-04-04 10:11
0

stackars stackars dig =0(

Kramar i massor och hoppas du inte snörvlar allt för mycket idag

Anterrabae
2007-04-04 23:31
0

Zimba: Fyy stackars dig!

Meen  (nu är Ida i farten igen) Äter du vitaminer?

A, B, och massa C med bioflavonider. Gärna en mulitmineral och vitamin med extra c på sidan av. Inte brus. Minst 1500mg i styrka tre gånger om dagen. Nässköljning med lättsaltat vatten (som tårar ungefär) Och Nasaleeze som finns i hälsokosten. Den senare är en nässpray i form av fin cellulosapulver. Den lägger sig som en extra hinna på slemhinnan och släpper inte igenom pollen.

Jag var jätteallergisk. Inte ens kortison i massiva doser hjälpte. Så fick jag testat detta och det la sig helt. Nu har jag högkonusmtion av vitaminer och fyller på extra när jag känner mig allergisk. Allt går åt. Man kan inte äta för mycket när man mår så dåligt. När det är över trappar man ner doserna till det normala Igen.

Prova! Det funkar!

*kram*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Rita-S
2007-04-09 10:54
0

Nu tror jag att jag märker av min lilla fnutta allergi själv.. är ständig småtäppt i näsan nu senaste veckan, särskillt när vi va vid oslo området i norge. Där är det ju pollen nu.. suck

Dock har inte jag så stärk allergi så jag kommer nog inte må så dårligt

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lullan1
2007-04-09 18:01
0

Usch vad jobbigt för alla som är pollenallergiska nu, själv har jag inga besvär alls av detta.

Hopi
2007-04-10 18:38
0

Anterrabae: Ska man inte vara lite försiktig med A-vitamin..? Den är ju inte vattenlöslig och lite omdisskuterad..

Jag tar iaf ca 900 mg C-vitamin/dag och min pollenallergi har hållt sig lugn ett bra tag nu! (peppar-peppar..)

Anterrabae
2007-04-11 01:49
0

Undet allergitider så behöver man inte vara såå försiktig.. Man kan lätt dubbla rdi iaf. och om man sen håller nere dosen A-vit under resten av året så kommer kroppen hämta igen sig.

Som regel får vi i oss alldeles för lite A-vit…

Klistrar in en länk om A från Wikipedia:

A-Vitamin 

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Hopi
2007-04-11 15:11
0

Okey..

Idag är det hemskt! Det blåser nästan storm ute, och jag var ute vid kaninerna i morse, fick andnöd.. Spänner i bröstet så man tror det ska sprängas! För 2 år sen så var jag ute o gick med hundarna, en sån här blåsig vårdag. Då fick jag sån andnöd att jag inte höll på att orka hem ens! Tog många doser av Bricanyl, men det hjälpte inte… När jag kom hem var jag så dålig så jag fick lägga mig direkt. Då började jag hyperventilera och trodde jag skulle dö! Det var fruktansvärt otäckt!  Så idag törs jag inte ut.. Men funderar på om jag ska ta bilen och åka ut i skogen o gå, ta på mig andningsskydd.. Hundarna behöver ju röra sig.. Men det var så otäckt då för 2 år sen.. så det är inte roligt att chansa.. Det är väl fulla luften med pollen nu när det blåser så här… urs…

Rita-S
2007-04-11 15:13
0

köp en rökdykarmask?
Det ser heltöntigt ut, men väm bryr sig ute i skogen?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
2007-04-11 15:14
0

Ja, det borde jag ha! Flört hehe.