Citalopram + tryptizol?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Har precis fått diagnosen fibromyalgi och även ett inslag av trötthetssyndrom och fick citalopram och tryptizol utskrivna. Har ätit citalopramen snart en månad och varit otroligt trött och det känns som att värken bara blivit värre. Däremot funkar det bra på humöret.
Pga min trötthet sover jag ändå ganska bra på natten och därför har jag inte börjat med tryptizolen, som vad jag har förstått mest är till för att förbättra nattsömnen. Men har läst på många ställen att den även kan minska värken för många?
Jag undrar om det är någon som har provat kombinationen citalopram och tryptizol och hur det har funkat?
Mvh Camilla
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej
Ska precis börja så jag återkommer om ett par veckor :)
Citalopram har jag ätit i en del år men ska lägga till Tryptizolen pga värk & sömnsvårigheter.
Jag har oxå hört att Tryptizol är bra både mot smärtan och sömnen! jag ska prata med min läkare och få mer info!
Jag har oxå hört att Tryptizol är bra både mot smärtan och sömnen! jag ska prata med min läkare och få mer info!
Jag har testat Tryptizol, och det var det värsta jag varit med om. Fick hemska myrkrypningar i benen samt en otrolig värmekänsla, också det i benen. Jag provade några kvällar då detta skulle hjälpa mig att sova bättre, men jag kunde inte fortsätta.
Många använder det och blir hjälpta, men för mig var det en hemsk upplevelse.
jag äter Cipralex och tryptizol. Vi so har fibro har låg nivå av serotonin, vilket ofte leder till återkommande depressioner. Så jag äter cipralex för att ha serotoninet på lagom nivå. visst, jag deppar ibland, men det är bara någon dag eller två. Citalopram är ju ett linkande läkemedel. tar den tabletten på morgonen vid frukost.
tryptizolen (50 mg/ dag) har hjälpt mig en smula med sömnen, det är skönt. tar den ca 2-3 timmar innan jag lägger mig och då somnar jag lätt. tvärr har jag gått upp 9 kg sedan jag började m tryptizolen den 20 dec.