Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 685 ggr
Iza_the_cat
0

En liten fråga

Ni som har fib har ni problem med att vissa smärtor hänger sig kvar?

Jag fick nämligen åka akut till tandis i tisdags. Där man fick slippa ner en av mina tänder för att avlasta den

Men har fortfarande jätte ont. Men en mer dämpad smärta

Snälla någon som vet ???

fibrogubbe
0

Har haft värk nästan överallt i 20 år. Med tiden blir det en bakgrundsvärk som alltid följer med. Det märkliga är att en halvflaska vodka ger befrielse flera timmar men det går inte att hålla på med ofta. Då får man andra bekymmer. Samma sak om man dagligen äter värktabletter, det fungerar inte bra år efter år!

Så vitt jag vet så är enda sättet att ta det lungt, leva långsamt, ta siesta 1 timme ca 13:00, vattengymnastik minst 1 gång i veckan, försöka se värken som en del av livet. Nu råkar jag vara man så det kanske är annorlunda för kvinnor ??

62 årig FIBROGUBBE

anki1
0

Håller med  dej fibrogubben. Det är precis så.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Hopi
0

Iza_the_cat: Jag kan få som tandvärk, fast det inte är hål i nån tand.. Plus att jag oxå är superkänslig för om tänderna blir för höga, om man tex har lagat eller så.. Så jag får vara noga att påpeka åt tandläkaren att tänderna INTE får bli för höga!

Hopi
0

Kan det vara så att du biter ihop för hårt tro? Det har iaf jag gjort mycket.. Bitit ihop så hårt, så jag får ont i tänder o käke.. Har fått träna på att gå och INTE bita ihop så där hårt.. Funderade ett tag på bettskena.. Men har inte behövt det än iaf..

Simson
0

#4 Jag biter och biter och biter…skaffade mig bettskena…och biter ännu mer med den i! Motvallskäring hette jag på ett tidigare arbete och jag må erkänna att det är så… Räcka ut tungan

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hopi
0

Simson: Så det blev värre med bettskena? oj då.. ;S Trodde det skulle vara bättre.. hehe.

Cissit
0

Iza

För mig håller all smärta i sig längre än normalt….även sådana saker som att man har slagit i tån eller vad som helst, tar jättelång tid innan det går över…

Rita-S
0

jo på mig med… nacksperren som jag fick tex tog veckor innan det slapp ordentlig. Samma med en gong jag fick en plastburk på benet, den ramlade ned och traff min fot med et hörn. Tog några evigheter innan det slutade ömma sig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Iza_the_cat
0

Tack för alla svar då är det inte fel på mig

Jag trodde att jag blivit knäpp

Tackar och skickar tusen kramar till Er alla

Rita-S
0

Iza: Inte är du knäpp inte, om nåt är knäppt vore det våran sjukdom som inte håller sig logisk för nån orsak alls.. :) Kram på dig, hoppas du klarar av det ändå!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

anki1
0

Det där kan jag hålla med om, den lever sitt eget liv meden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Iza_the_cat
0

Min läkar hade en bra liknelse

Att man har fått en inneboende som fullständigt skiter i allar regler och i vad du vill

ophelia
0

Jag är väldigt känslig i skinnet.Vid minsta lite hårdare beröring blir det blåmärken som det tar evigheter för att försvinna.Även sedan ligger det som en skugga under skinnet.Ser ut som en fläckig katt.Glad

Rita-S
0

jo det problemet har även jag fått, att jag får blåmärken snabbare enn jag gjorde förut!

Delicious
0

Jo visst kan det vara så att värken håller i sig..lääänge..

allt ifrån mild träningsvärk( som det känns ändå att man har hela tiden, men i detta fall så menar jag typ om man har gått länge, lyft för tungt osv osv) till ryggskott, hänger kvar ibland försvinner den ellr så finns den kvar o väntar på en ny värk..

upps..lite snurrigt menni kanske fattar..

Det är typiskt fibro