Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1708 ggr
[Yrsa-H]
0

Hjälp

Jag har efter 10 år fått reda på att jag har blivit "frisk". 1/6 så är det arbetsförmedlingen som gäller.

Jag har ingen dokter. Så jag behöver hjälp med att hitta en sådan snabbt . jag bor 1,5 mil från lund.

Staffan
0

Usch, det låter jobbigt. Tyvärr bor jag i Stockholm så jag känner inga läkare i eller omkring Lund. Hoppas att det löser sig till det bästa.

// Staffan

Rita-S
0

Det skal finnas en smärtklinik i Lund vad jag vet, tror det kan vara denna som heter Dalby smärtklinik.

Finns även en som heter Allergi och Smärtkliniken, dom hittar du här.

Lycka till!
Kändes nästan lite som att man ville fråga "jag vill gjärna ha den mirakelmedicinen du fick som gjorde dig frisk utan ditt medvetande", för det känns lite som så när man läser bedömmelser att man plötsligen är frisk bara sådär rakt upp och ner.. jag har även haft min diagnos i snart 10 år, så jag vill hemsk gjärna bli frisk jag med. Fast på riktig, och inte bara för att reglerna säger man skal utförsäkras efter X månader/dagar/år…

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

hellah
0

Det finns en annan tråd om detta här. Jag tipsade om Jan Lidbeck. Han kanske jobbar på någon av klinikerna ovan? För ont i armarna idag för att kolla upp själv  :-(

TjockaBerta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Yrsa,

Hur har det gått för dig så här långt? Har du haft ett överlämningsmöte med AF och FK ännu?

Om du haft det; vad går det ut på? Vad vill de veta? och hur resonerar de? Har du visat några läkarintyg eller annat? Hade du någon stödperson med dig?

Jag ska själv "överlämnas" nästa vecka och när jag frågar vilka papper jag ska ta med mig får jag till svar att jag inte ska ta med något alls. Det är konstigt tycker jag. Det är väl viktigt att de vet vad jag har för sjukdomar, diagnoser och annat.

Den 30 juni kommer jag att tillfriskna mirakulöst så att jag kan stå till arbetsmarknadens förfogande den 1 juli. Jag kan knappt vänta tills dess!

>>>Malum domesticum<<<