Mår ni bättre denna årstid?
Jag märker stor skillnad på värken nu mot i vintras. Nu har jag inte samma smärta, och orkar mer på dagarna. Pillren slipper jag inte, men jag har minskat på dem.
Hur går det för er?
Det börjar lugna sig nu som det inte stutsar mellan -10 grader natt och +10-12 grader dag i alla fall, det känns som det går åt det rätta hållet! Så länge det inte kommer regn brukar det vara trevligt denna tid på året när temperaturerna stiger på pluss både natten och dagen.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Har fått för mycket energi tror jag. 
Rör på mig mer, och det blir mer värk till kvällen. Så medicinintaget har ökat något den senaste veckan, men det måste väl vara ett plus att man rör sig mer med? För jag tänker då inte vara mer passiv för att kunna ta ett eller två piller mindre om dygnet.
#2 jag håller faktisk med :) Den ökade värken är förmodligen en kombination av lite lätt träningsvärk och att kroppen inte är van att röra sig, det kommer nog bli bättre eftersom värmen håller i sig :)
Låt oss hoppas det håller sig jamt i väder och temperatur i sommar, lite lätt sommar-regn brukar jag inte må illa av själv, så länge det är lite lätt regn bara. :)
Nee fy tusan våren är den allra värsta årstiden för mig :(
jag reagerar enormt på vädret och det här att tempen går upp o ner rätt rejält gör att jag mår riktigt uselt
dom senaste åren så har det ju oxå känts som om våren nästan har hoppats över det blir pang bom jättevarmt och sen nån gång så går tempen ner när det regnar och min stackars kropp avskyr det här
dessutom så hänger jag inte med psykiskt när det går så fort jag vill ha riktig vår där tempen långsamt går upp och man i lugn och ro får vänja sig
men sen när sommaren kommer och förhoppningsvis det blir några veckor med värme och inga större dippar i temp och väder då mår jag riktigt bra :)
när det är för varmt så blir min fibro värre!! men lagom varmt är skönt för musklerna;;; annars har jag svårt med ljuset mot eftermiddagen……….typiskt deppigt av våren,…….
Jag har alltid mått bättre i min värk förr om åren när värmen kommit. Men iår är det tyvärr inte så …
Men rent psykiskt mår jag bättre av sol, värme och att världen vaknar till liv
Nej! Det ska helst vara över +10 eller under -5, torrt och vindstilla. Fast det gick inte så bra i helgen heller när det var över 20. Beror kanske på att isen på sjön ligger fortfarande, och att det liksom drar därifrån ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är riktig kallt från vattnet här med, så även om det är varmt blir det kyligare när vinden står från vattnet upp mot vårat hus.
Våren är för mig en underbar tid på året så länge temperaturen är stabil som sagt, men tiden när det är ner mot 10 minusgrader natt och kliver över 10 grader pluss dag är en fruktansvärd tid för mig.. Men det känns som det börjar lugna sig nu!

Jag mår bra av våren, när det är lite lagom varmt och stabilt. Men jag blir rejält däckad så fort det drar in regn.
Så en stabil vårvärme är bra, men när sommaren kommer blir det oftast för varmt. Känns som att det aldrig är perfekt, kanske någon månad på våren och någon på hösten.
Tycker det är skönt att höra att det är fler än jag som inte klarar när det är för varmt. Oftast känns det som att de flesta tror att värme är super för oss med fibro och/eller reumatiskt… Å då känns det lite knas, att jag inte mår bra av sommarvärmen, men att ni finns här och känner som jag, gör att jag inte känner mig helt ensam… Tack för svaren, än så länge, i denna tråd!
Jo värme är bra. Lagom mycket av den. För mycket värme gör inte att jag får ökad fibrovärk, därimot får jag migrän i stället. Suck. Lagom är bäst! Jag kanske är en hemlis svensk innerst inne i ryggmärgen trots allt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja du Rita vem vet
du kanske är mer svensk än du anar.
Jag vill också ha lagom värme och lagom kallt. För mycket och för lite skämmer allt sägs det och det stämmer så bra tycker jag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag mår bäst när det är -20 eller kallare 
Värst mår jag på sommaren och när det blåser…
Man kanske skulle flytta till nordpolen