Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 977 ggr
mongu
0

Jag är ny här...

Hej!

Har precis blivit medlem. Hittade sidan via ett annat forum.

Lite om mig. Har besvär med knä sen -99. Fick en halvprotes -02 men det har inte blivit bra utan sämre efteråt. Med långvarig smärta följer ju att den sprider sig så i nuläget har jag en kropp som värker i princip överallt. Mår inte så bra psykiskt heller. Läkare säger att jag uppfyller kriterierna för fibromyalgi men har inte satt det som diagnos. Men det verkar vara något ditåt i alla fall. Är otroligt väderkänslig, särskilt kyla har jag inbillat mig, men nu i vårtid så har jag mått sämre. Så just nu vet jag inte vilket som är bäst.

Jag är 51 år, gift o har 3 barn som alla lämnat hemmet. Min man arbetar heltid. Vi bor i enplansvilla på landet. I gamla skaraborgs län.

Intressen ja en del har jag fått välja bort. Men tycker om att läsa, är nog allätare o läser det mesta. Broderar, målar akvarell, umgås med kompisar, fota o njuta av naturen. Tyvärr kan jag inte gå promenader pga min värk men man kan ju ta sig en bit med bil eller sitta i trädgården.

Försöker just nu komma tillrätta med mitt liv o acceptera att det är så här.

Kram

Mongu

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

Du skall även du va välkommen hit till oss :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anterrabae
0

Välkommen från mig med! =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Delicious
0

hello Mongu..känner igen dig..fr ett annt forum , ja där du säkert hittade hit ifrån..

välkommen

VeronicaOlsson
0

Välkommen ja jag kommer också från det forumet

anki1
0

välkommen Mongu.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Delicious
0

jo det verkar toppen..

ha en trevlig helg o glad påsk

kramis Delicious

Hopi
0

Välkommen mongu och även ni andra nya!!!  SkrattandeJätteroligt att det dyker upp lite nya ansikten här! Det verkar onekligen vara många som har fibromyalgi eller liknande sjukdomar!!! Fundersam