Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 651 ggr
Anterrabae
0

28 Mars God morgon!

Tänkte bara säga god morgon på er allihopa..

..och vi ses till helgen eller nåt. Idag läggs jag in på sjukhus för ögonoperation.. Blir borta ett par dagar..

Hur ska ni klara er? CoolFlört

*kram* /Ida

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Rita-S
0

Vi skall va stärka så vi överlever tills du är tillbaks! Lycka till!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Hopi
0

Åh, vad tråkigt att du blir borta ett par dagar.. Det blir tomt på sajten här.. Men du ska ha såååå mycket Lycka till med op!!! Ska tänka på Dig!!!

Anterrabae
0

Tack tack.. Nu är jag hemma igen.. Trött sliten och illamående. Blev kvar en dag extra… Narkosen slog hårdare mot njurarna än jag trodde… Haft ont och grejer..

Men men, skam den som ger sig. Nu ser jag bättre iaf.. och om några dagar kanske dubbelseendet försvinner.. Min hjärna är inte van att ha två bilder att ta hand om.. *ler* 

Nu ska jag nog äta lite. och sen sova middag… Känner att det behövs..

//Ida

Hopi
0

Anterrabae: Skönt att du är hemma igen! Vad skönt att du ser bättre nu iaf! Berätta hur det går!! Hoppas att dubbelseendet försvunnit!! Låter ju inte så kul.. att se allt dubbelt.. Men om du ser nån kul bild, då kan det ju bli dubbelt så kul förstårs!!!!  Flört

Anterrabae
0

Hopi: Knasigt blir det iaf… Hur har du det med foten?

Dubbelseendet kommer nog vara kvar ett tag. Ögat kliar och rinner och så… har ju stygn som irriterar.

Annars har det varit mycket lyckat. Före op var det väl som att se genom ett smörpapper på det ögat… Nu har jag en ganska klar blid. Kan fokusera lite om jag håller huvudet still. men så fort jag rör mig tappar jag fokus.. Är inte van.

Det som är gjort är att dom har öppnat upp ett hål i ögat så att vätskan kan komma ut. Sen har linsen bytts ut till en i plast eftersom min egen var alldeles grå och grumlig. Därav den stora synförbättringen. 

Nu har jag fått ta fram de svagare glasögonen och dra ner upplösningen på dataskärmen. Jag får hela tiden påminna mig om att justera huvudet bakåt ist för framåt för att se… *ler* Sånt känns skoj..

//Ida

Hopi
0

Anterrabae: Vad jättekul att höra att det blir bättre med ditt öga!! Måste kännas jätteskönt!!! Min fot är ännu inte bra.. Nån dag är det lite bättre, men för det mesta haltar jag rejält ännu.. Så det ser ut att det tar tid.. Men det sa ju läkaren oxå iofs.. Men jag vill bli bra NU, så jag kan gå med hundarna som jag vill!!! ;)

Anterrabae
0

Det förstår jag att du vill att foten ska varabra.. Måste vara jättejobbigt att inte kunna gå på den..

Iofs vet jag att det är jobbigt att inte kunna gå. Jag har svårt med det pga ben och höfter och rygg… Men det är inte samma. Inte sån intensiv smärta som när foten är inflammerad.

Gällande ögat så är det klart bättre.. men inte bra. Jag fick åka in till sjukhuset idag igen för att trycket gått upp i det opererade ögat igen. Ska in i morrn igen till en annan läkare… Jag hatar verkligen detta flängande.

Men lite roligt. Min bror och hans fru kommer och hälsar på imorrn. Måste bara städa klart innan =) Idag har jag inte orkat som jag ska.. Men imorrn får jag ta mig i kragen..

//Ida