Hört att detta är vanligt..
Men jag vet inte hur många som känner igen det?
När man äter… varm eller kall mat eller t o m ibland när man dricker… så har jag hört att det är vanligt att särskillt människor med fibromyalgi blir extremt SNUVIGA! Näsan bara rinner varje gång man äter.
Jag har alltid trott att detta haft med min forna ätstörning att göra, men så fick jag veta av en vän med fibro att det tydligen är vanligt hos fibro-människor.
Har ni samma erfarenhet???
/Jezzz

Jag blir alltid snuvig när ja äter , är för övrigt sällan snuvig.

hahah yip yip, jag 'lider' av detta också. Särskilt ..ehm.. konstigt blir det när jag dricker alkohol eftersom det då rinner nått fruktansvärt och alla tror att jag är jätteonykter.
Tycker det e rätt intressant att man blir snuvig… (rätt trist bara när man måste snora eller snyta sig vid maten…). Undrar vad det e som gör det?
/Jezzz
Tror det är slemmhinnorna som spökar. Tycker det är jobbigt när man är på restaurang och äter något kryddstark. Man får se det positivt skönt att man får rensa ut ibland.
Snuvig är jag mäst hela tiden faktisk, jag täpper till under natten o så, även när jag inte är förkyld. Men jag har inte märkt jag blir mer snuvig vid att äta dock..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

E oxå snuvig mest hela tiden, men blir extra snuvig när jag äter väääldigt stark mat, som jag älskar, då rinner även svetten. MEn aldrig annars när jag äter el dricker,
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Så blir det för mig med :O har aldrig reflekterat över det.
Jag är också snuvig mest hela tiden, och blir mer snuvig när jag äter. Men har trott att det har med åldern att göra (58) trots att jag haft det så i många år.

Nej, det låter inte alls bekant.
>>>Malum domesticum<<<

Så har jag haft det sen tonåren,men aldrig kopplat det till fibron.
Det skulle ju iofs kunna stämma,då vi har många "konstiga" symptom.
Skulle vara intressant att få veta var du har hört det.

jag får oxå "snuva, då jag äter. men en irriterande "slembildning" i halsen, efter maten! det blir det varje gång. och det sitter i ca 1 tim, eller så, efteråt. har inte kopplat ihop de med FM… men kanske…!!??? hur som helst är de irriterande! för det gör att jag går och harklar mig i ett, under tiden "slemmet" känns i halsen.
Jag är alltid snuvig, rinner det inte så är jag tät, går lite i skov! nyser ofta som att ha allergi, men det är jag kollad för och har inte, när jag äter rinner det eller jag blir tät! konstiga symtomer vi har!!
sköt om er!!
Jahaa! Är det så! Jag blir alltid snuvig vid frukosten, trodde det var nån slags allergi/överkänslighet för det blir värre när jag har tex en blommande hyacint på matbordet.
Jag nyser ofta, men inte särskilt i samband med mat.
Jag har lite björkpollenallergi, därför trodde jag det var samma grej, fast mot nån krukväxt eller så.

Att näsan rinner när man äter är inte ovanligt alls. Det hör nog inte enbart hemma hos oss med fibro. Vet ett antal andra som också har detta men som inte har fibro.
Tror istället att vi är olika som personer och en del av oss får dessa symptom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte att jag blir snuvig vid mat, men annars.
Är alltid mer eller mindre snuvig och så kommer attacker då jag blir toksnuvig i någon/några timmar och bättre sedan. Jätte jobbigt att alltid vara täppt i näsan, har någon tips?
Jag kan bli väldigt täppt i perioder och får frågan om jag är förkyld.
Jag brukar ha näsdroppar hemma men man måste ju vara försiktig
så att man inte förstör slemhinnorna. Utan detta använder jag
om det är väldigt besvärligt och då släpper det täppta.

Känner också igen mig.Egendomligt fenomen som tydligen många drabbas av.Gäller att ha näsduk med sig om man går ut och äter
//Sylvia

# 13
Hörde talas om någon annan som också alltid var snuvig vid frukosten. Det visade sig att hon var allergisk mot trycksvärta och reagerade kraftigt på morgontidningen varje morgon.
I så fall får man börja läsa tidningen på nätet.
>>>Malum domesticum<<<
# 18 Ja, min dotter kan inte läsa nya tidningar, men för mej går det bra.
Jag är ofta täppt på natten nuförtiden, men använder Tigerbalsam mot det.
Intressant med gamla länkar, man minns vad som ändrats.

# 18
Hmm Inga färska nyheter där inte!
För övrigt är det vanligaste man är överkänslig mot hyacinter.Det behöver inte vara allergi man kan reagera ändå.
Under flera år var jag jätteirriterad över att jag lyckades bli förkyld varje jul (!) tills jag en kväll såg hyacinterna jag hade på bordet och det äntligen kopplade i hjärnkontoret.
Sedan dess har jag inte varit "förkyld" en enda jul. 
>>>Malum domesticum<<<