OT: Har fått ett litet problem..
Kom på att jag har tandläkartider precis dagarna efter min operation av axeln, och kan ju då inte utnyttja dem. Saken är den, att tandläkaren har bokat in tiderna tätt så jag kan få arbeten gjorda billigare inom ettårsramen. Det sparar jag många fina slantar på.
Men.. nu ska jag ju opereras också.. om jag skjuter upp den op, så kanske FK blir sura, och jag förlorar pengar.. måste ringa FK imorgon och tala med dem, känns lite tokigt att jag måste betala dyrt för att jag inte kan skjuta upp op. Denna op är ju inte akut, har haft besvär i flera år.
Varför ska det alltid dyka upp problem? 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När ska du opereras då? Kan du få tandläkartiderna innan om du pratar med tandläkaren?
Så dyrt som det är så vill man ju få så mycket som möjligt inom denna gräns.
Hoppas det ordnar sig för dig på bästa sätt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag ska op den 5 april, den 11 april är sista dagen för ettårsramen. Sen blir det fullt pris efter det. Men jag ska ringa FK och höra vad de säger. Men de säger säkert att jag ska op, att det ska prioriteras.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla också med tandvården om du kan få detta gjort innan din operation.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Fick de tider som fanns hos tandis.. men nu har jag talat med FK, och de blev som jag trodde inte så glada. EN vecka kunde jag få skjuta på op (gick inte), och bara för att jag frågade nu, så verkar FK tvivla på att jag verkligen har så ont! Jag förklarade att detta med tandis tär på kassan, men enligt dem skulle inte skjuta upp op.
Ångrar verkligen att jag ringde FK.. bara att bita i det sura äpplet och gå till tandläkaren senare och betala fullt pris igen.
Och en olycka kommer sällan ensam.. loggade in på Skatteverket imorse, och det skulle jag nog inte ha gjort.. självklart restskatt på närmare 12.000 kr… så nu blir det ingen semester och ingen tandläkare. Depp depp.. 
Har bestämt mig. Fick en funderare då läkaren började ifrågasätta om jag verkligen hade så ont, när jag kunde tänka mig att skjuta upp op. Sanningen är ju den att jag inte har lika ont som i vintras, då det var som värst, remissen fick jag ju i december, och det är inte lika akut ont. Så som jag har det nu, har jag haft i några år, och det går faktiskt. Är inte så förtjust att sövas osv om det inte är akut.
Så nu har jag bestämt mig, ska ringa FK och tala om att jag inte vill op mig. De blir nog inte glada, men så är det. Jag har många andra diagnoser ändå, som gör mig "ickearbetsför". Sen ska jag ringa FHV, om jag kan få komma till smärtkliniken, som det var tänkt efter op.
Det är trist att man drar sig för att ringa FK.. man känner sig lite tillplattad och tillrättavisad, och jag får verkligen hålla mig i skinnet och inte låta snäsig tillbaka.