Ett möte med Rehab
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I torsdags åkte jag iväg de 15 milen för att besöka smärtrehab. Träffade läkare, sjukgymnast och beteendevetare.
Jag hade förhoppningar om att få nya vinklar, tips och kanske hjälp. Men, det enda jag fick var mer ont och en extrem trötthet som satt i ca 3-4 dagar! Bortkastade 30 mil, och en bortkastad dag ( och en dyr dag för en fattig ) känns det som , som resulterade bara i en förstörd helg
Sjukgymnasten tryckte illa hårt på några triggerpunkter bara för att -som han uttryckte det- bevisa för mej att stark smärta var övergående och ofarlig !!
( hade jätteont i flera dagar efter )
Läkaren tyckte jag skulle äta frukost och ha matordning ..hmm… jaja.. iofs så kan jag ju instämma att jag borde ha det då jag är rejält "fluffig" , men vad har det med värken att göra? Inga fler tips där inte! 
Betendevetaren ville veta om jag tänkt tanken att ta mitt liv och om jag visste hur jag i såfall skulle gå till väga ! jisses… *skrattar lite trött*
Jaja…. Var ju en upplevelse i sej på sitt vis iallfall att åka dit kan jag ju lugnt säga… Men fick jag hjälp eller tips eller nåt? Nope… tyvärr! Men jag "måste" åka ner igen om några veckor för att lyssna på en föreläsning , och efter det ska läkaren ringa och kolla av .
Varför var du tvungen att åka så långt?
Fy vad trist när det är så! Jag har ännu ej träffat på den typen av människor inom läkarkåren (diagnosticerades 20 dec), men ack så väl inom andra områden. En del förstår andra absolut inte tyvärr. Och det tror inte jag har med vad dessa personer jobbar med utan hur deras empati ser ut och fungerar… Tyvärr i många fall..
När man bor ute på vischan ( som jag gör) och hålls med Dalarnas landsting så får man ofta göra långa resor -tyvärr.
Måste ju säga att de på Rehaben inte vart bland de värsta jag stött på genom åren ändå . Men jag har vart genom många ställen genom åren.. från rent hopplösa till riktigt bra . Men mycket av så hinner man bli rätt trött och less på att alltid "försvara" sej och sjukdomen 
Ja har man varit sjuk länge så har man fått höra både det ena och andra! Tror att man känner sin kropp ganska väl, vad den accepterar och inte.
Lite nyfiken, såg att du bor i Dalarna och undrar vart du var? Min dotter var nämligen på rehabklinik i Säter förra veckan och sjukgym. gjorde uttalande som jag inte höll med om, visserligen var han inriktad på värk men det är ju tyvärr inte hela sjukdomen.
Har själv lärt mig och hantera den ganska bra men känner igen mig i det du skriver om att bli utslagen i flera dagar efter "ansträngning" som för en frisk människa tar för givet.
Romanov : Japp, Jag var på Skönviks Rehab
De hade säkert god teoretisk kunskap om värk i allmänhet .. Men när friska människor som aldrig knappt haft nån smärta ens som huvudvärk ( jag frågade *s*) talar om för mej hur jag mår och hur jag känner och fungerar osv .. då blir jag ganska rejält irriterad! Jag har levt med min värk och min trötta kropp i över 20 år - och blir ifrågasatt av kärnfriska människor !