Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 3703 ggr
fibro
0

När ansöker ni ??

Jag undrar:

I vilket skede ansöker man om sjukersättning ?? Är det när man närmar sig utförsäkring, eller när då ??

hellah
0

Ett halvår innan försöker jag. Men det brukar bli 4 månader. Tar evig tid att få fram läkarintyg mm.

fibro
0

#1 Tack !!

Ni andra: Kom igen nu, flera av er är ju karusellen, i vilket skede började ni söka ??

TjockaBerta
0

Min handläggare upprepade "Man har alltid rätt att söka" när jag frågade henne vid vilken tidpunkt man ska skicka in en ansökan.

Mer än så vet inte jag. Själv skickade jag omgående in en ansökan. Det var 8 månader innan min ersättningsperiod går ut.

Men när man SKA ansöka kan inte jag svara på. Ring din handläggare.

>>>Malum domesticum<<<

fibro
0

#3 Ok, tack så mycket !

Har ringt FK men får inget vettigt svar.

TjockaBerta
0

Så dumt att de inte svarar. Det är ju det som är deras arbetsuppgift. Att lotsa oss genom processen.

Jag är irriterad på nonchalansen man möts av.

Se om du kan få tag på någon annan på avdelningen eller ring kundtjänst. De brukar vara jättehjälpsamma.

Lycka till med att få svar : )

>>>Malum domesticum<<<

hellah
0

Till mig sa de 3 månader från att ärendet är komplett, men så fort har det aldrig gått.

TjockaBerta
0

Jag har nyss fått besked att jag inte skulle ansökt alls just nu.  Då kanske jag ska ta tillbaka min ansökan eftersom det blev helt fel. Så jag vet verkligen inte alls längre när man ska ansöka.

>>>Malum domesticum<<<

fibro
0

Tack för svaren tjejer !

Ja det är just det .. man får olika svar från varje person på FK. Ingen tycks veta hur det egentligen ska vara, inte ens den egna handläggaren.

#6 Vad mena de med " ärendet är komplett " ??

hellah
0

#8 Komplett, dvs när alla papper kommit in.

ang Kundtjänst så sa min handläggares chef att jag inte skulle lita på deras uppgifter. Jag tjatade mig fram till chefen när handläggaren inte svarade på mejl eller telefonmeddelanden. Så ring hellre din handläggare (eller chefen genom kundtjänst ;-) eftersom det är de som bestämmer.

På hemsidan står just nu 4 månader

Denna kommentar har tagits bort.
TjockaBerta
0

Jag har tagit tillbaka min ansökan eftersom man inte ska ansöka förrän efter ALI.

>>>Malum domesticum<<<