Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4207 ggr
Teelas
0

Lyrican

Jag har fått Lyrica p.g.a. långvarig smärta i vänstra delen ab buken och ljumsken. Har opererats i magen 3 ggr på knappt 3½ år. Remiss till smärtmottagningen Och ordination Lyrica som trappats upp från 25 mg till 300 mg/dag. Jag har mått satans dåligt under upptrappningen. Har fått reflux i magmunnen samt att jag lever i en bubbla men är hur rastlös som helst. Psykiskt mår jag inte heller bra och ingen smärtlindring. Efter att ha läst alla inlägg om Lyrica skiter jag i det här. Att inte få kunna ta sig ett glas vin och må som folk är för djävligt. Livet är ju sämre nu än innan jag började med Lyrican

Maria
0

Jag har ätit Lyrica för neuropatisk smärta. Nu var ju inte detta vad jag hade visade det sig men Lyrican fick mig att må ganka dåligt.

Jag tror däremot det är väldigt olika från person till person. Jag vet flera som inte hade klarat sig utan Lyrica.

Men som sagt har man inte testat så…

/Maria

helo
0

Om den inte ger smärtlindring vid den dosen så fungerar den ju inte på dig. Har du provat Tryptizol ? Äter själv lyrica o har trappat ner från 225x2 till 75 x2 har försökt minska mer men då bränner det så

Försök trappa ner o se hur du mår , tycker det är en helt ok medicin o när jag åt den förra gången tålde jag alkohol bättre än nu , man ska ju aldrig dricka egentligen , men nåt glas vin ska man ju kunna dricka om inte annat för livskvaliten

Trappa ner försiktigt så o prata med läkarn om annan medicinering om det inte fungerra bättre med lägre dos , ofta kominerar man ju cymbalta med lyrica o många har fått bra resultat av det

Hoppas du mår bättre snart