Imorgon är det dax
Imorgon kl 14 ska jag h mitt möte med handläggre på FK för att diskutera min ansökan om hel sjukpension
Ångesten kryper i kroppen och jag mår rent illa.
Jag har aldrig träffat handläggaren förut.. och jag har ingen att ta med mej som stöd .
Känns som att jag ska lägga hela mitt framtida liv i händerna på en främling .. en helt okänd kommer att bestämma hur jag ska må, bo , leva, överleva 
Skräckhistorierna om bemötanden och dyligt är skrämmande och jag är skräckslag.
Undra om det blir nån sömn alls inatt…..

Jag önskar dig lycka till, ska hålla tummarna för dig. Kram !!!
mina råd är att du antingen spelar in samtalet eller skriver upp viktiga saker så missar du inget viktigt
sen beroende på hur det känns så kanske du inte ska säga så mycket utan låta hon prata och bara hänga med så att säga
jag förstår så väl din oro jag har varit i samma situation men man får bara försöka att bita ihop och få det avklarat
skiter det sig totalt mellan er och du får inte sagt allt du vill så kan du ju faktiskt i efterhand ta och maila henne med det du inte fick sagt
av okänd anledning så vägrar min handläggare på Försäkringskassan prata med mig på telefon och det är utmärkt för hon mailar istället och då finns allt nerskrivet dessutom kan jag oxå maila henne och då få sagt precis det jag vill utan att bli avbruten och slippa tjafs
jag hoppas mötet gör bra 
Önskar dig lycka till!
Skickar lite peppkramar åt ditt håll!
Det FINNS bra och trevliga handläggare på FK oxå och jag håller alla tummar jag kan för att det skall vara just en av dessa du är inbokad hos imorgon!!
Att spela in hela samtalet är en jättebra ide, jag vet bara själv hur svårt jag har att ta in information i stressade situationer.. Många mobiler har en sådan funkition om du inte har en liten bandspelare.
Lycka till 
Håller tummar!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Tyvärr får man inte spela in hur som helst. Man måste fråga om det är OK, och vill de inte så får man inte.
Lycka till ändå.
Nå.. jag har fått veta allt om hur man får avslag och hur man i såfall ska överklaga.. samt allt som är "felskrivet" i läkarintygen och AF´s intyg 
Ett riktigt illa dåligt möte…där mina åsikter och berättelser om hur jag mår inte var vatten värda
Totalt slut i skallen nu… strax sova !
Tack för Hållna Tummar iallfall !!
Jag hoppas att du har fått lite sömn, och jag hoppas också att du har fått en handläggare som förstår din situation. ge gärna feed-badk på hur det gick för dig! Lycka till!
Kort sammanfattning
Hon började mötet med att förklara hur man kan göra om/när man får avslag ! 
Sedan plockade hon ut delar av intygen och argumenterade sin sak om varför det kan bli avslag Tex att det stod att jag var deprimerad . Det tolkade hon som att deprissionen var det som gjorde mej sjuk och hade ont.. jag hävdade motsattsen. Men jag undrar om hon lyssnade ens..
Och hon tittade på mina sjukperioder som fanns hos FK och sa att jag haft för mycket arbetad tid . Att de 14 dagar som arbetsgivaren betalar inte fanns med i deras listor räknades inte *?* Jag har dock haft många korta sjukperioder understigande 14 dagar ju !
Och fibro, det ansåg hon tydligen inte direkt vara sådan sjukdom som hindrade arbete..det kunde ju anpassas! Att jag haft ett väl anpassat arbete i flera år utan att fixa det , det hjälpte inte. Jag hade ju kunnat arbeta några dagar då och då!! *suck*
Sedan återkom hon flera gånger till det med att få avslag och att jag ju hade rätt att överklaga .. och då skulle ju inte FK behöva känna någon prestige i det . Frågade vad hon menade med prestige , men fick inget svar .
Så…krasst, jag räknar ju kallt med ett avslag 
Före mitt FKmöte har jag och dottern vart på habiliteringen och haft möte med läkare och kurator. Ett illa dåligt möte och det slutade med en arg och ledsen dotter och en klump i magen på mej .
Tar på krafterna att orka vara sjuk…..

Varje nederlag eller illa bemötande tar en del av ens krafter. Det är inte konstigt att du är trött, arg och ledsen efter en sådan dag. Usch att man ska behöva ta strid för allt hela tiden.
Hoppas du har möjlighet att få lite vila i helgen. Kram
>>>Malum domesticum<<<

#9 Har full förstålese för vad du upplevt. Man vet inte hur man ska bete sig när man är hos FK. Försöker anpassa mig, försöker vara försynt, avvaktande, säga bara det handläggaren frågar om. Men det blir ändå fel och all kraften försvinner och hjärnan tar bara slut. Vet inte hur man ska orka leva under Fk.s terror år ut och år in…..