hejsan den 31/3
Hoppas alla har lika fint väder som vi har här nere i skåne =0) Strålande sol, klarblå himmel och massa fågelkvitter.
Jag satte mig vid datorn en stund nu för att fika lite, man blir hungrig när man är i trädgården. Jag har ca 3000 kvm trädgård som är ett stort ogräsbo……..mina föräldrar + bror och respektive kommer i morgon och ska hjälpa oss.
JAg har dock redan börjat…åhh det blir så fint, har anlagt ny rabbat, satt blommor i alla fönserlådor och rävsat och krattat så det står härliga till, och blommor i mass har jag köpt mest penseér osv, men även en clematism och massa annat småt och gott.
Vad har ni för er i helgen då ??? Är det trädgård som gäller för er ? el fixa på balkongen…..el kanske bara ni har en slappe helg
Kram på er alla och hoppas ni mår fint…så fint man kan må med kronisk smärta 

Ja här e kanon väder, har sett massa vitsippor o tussilago. Vaknade med en brak förkylning, så det är sängen som gäller idag. Själv har jag balkong, men den e redan vårstädad, stolar o dynor o filtar, så katterna ligger där o bara myser.
Så nu natti natti så länge.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

#1 åhhh din stackare förkylning, inget kul alls, har någon kokat soppa till dig idag då ? Det ska man göra till sjuklingar =0)

Nä, ingen soppa har jag fått
. Vare sig katterna el vovven får röra nåt som e elektriskt, sträng matte jag e 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har varit till Ludvika och tittat på hundutställning idag! ;) Det gör jag varje år, åker och tittar just på den utställningen! Det är så himla roligt att gå där och kika på fina hundar, prata med hundfolk och handla lite grejer. Såg bla en Borzoi-valp, några Kineser, nån Fransk Bulldog, några Sheltisar. Jättekul! Köpte 2 magneter till kylskåpet, en med Kines och en med Afghan. Så blev det lite tuggben och en klicker. :)
Så nu blir det inget mer idag. Det räcker med att köra ca 12 mil och gå runt och kolla hundar! Har gått en sväng med mina egna hundar förstårs.
Imorgon blir det att försöka göra lite nytta igen. Putsa nåt fönster kanske, tvätta osv. Är det fint väder ska jag ut i trädgården lite. Har börjat att kratta, plocka bort fågelgranar, täckris osv.
Kom hem från sjukan idag.. så idag blidde det inte mycket. Sov hela em och halva kvällen.. Så nu är jag pigg, eller pigg är väl en sanning med modifikation. Kommer nog sova inatt oxå.
Vill pyssla massa i trädgården.. Men rådjuren har promenadstråk över tomten och äter allt i sin väg.. Eller iaf nästan. Ska ut och kolla min narcisser imorrn, dom får vara kvar.. Men jag tror dom har varit på mina irisar redan.. och dom har ju inte börjat än.. bara lite skott..
Det blir till att lära sig vad som får vara kvar och inte. Kanske ska elda lite skräp i tunnan imorrn. Har ju en murgröna som vi rivit ner från huset.. och den ska eldas…
Men det blir väl inte så mycket.. jag och ögat ska nog ta det lugnt… *tänker lite*
Man vill så mycket och orkar så lite…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade