Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 9627 ggr
hoppetossan
0

fått hjälp av vibrationsplatta:)

Jag har hos sjukgymnast tränat på vibrationsplatta i ca 1,5 år och det har hjälpt mig bra, det skakar loss så skönt i kroppen. och till min glädje hade coop forum en för 995 kr och fastän jag kanske inte har råd egentligen köpte jag den och det var det värt!

När jag har ont i ryggen ordnar jag kuddar och liknade så att jag kan ligga raklång med ryggen på plattan och vibrera bort smärtan och det hjälper så bra! Håller i hela dagen innan smärtan börjar komma tillbaka. Är så glad att jag nu kan få denna lindring hemma och inte behöver vänta på att jag ska gå till sjukgymnasten:)

Och de dagar som är bättre känns det så bra att kuna stå och träna på den ett par minuter utan att kroppen känns helt död efteråt!

finns det fler här som blir hjälpta av vibrationsträning?

kajsa-kavat
0

Ja, jag har tränat på vibrationsplatta många gånger. Det hjälpte jättebra, men jag hade inte råd att fortsätta träningen.

SÅ, kan man köpa en egen för under tusenlappen, skulle jag gärna göra det. Men jag har inte sett någon. Så den du talar om ska jag ta mig en titt på.

hoppetossan
0

Ok, tråkig när det blir så..

jag tycker iaf att den här fungerar bra, den är av märket "Maxfit" och som sagt köpt på coop forum.

pia63
0

Jag började träna på vibrationsplatta, men när jag berättade att jag hade diskbråck så sa träningsinstruktören att jag absolut inte skulle använda sådan platta.

Fanns visst fler sjukdommar oxå då man skulle undvika just vibrationsplattor

Jättetrist, för jag gillade verkligen att använda powerPlate

hoppetossan
1

#3 ja det är tråkigt, jag frågade min sjukgymnast om just det också och hon nämde också vissa tillstånd, som tex när man har en pacemaker och när man fått nyl edkula i höften, som olämpliga att träna på vibrationsplatta med.

hoppas du hittat något annat du kan träna istGlad

Sagolika
0

http://www.tvins.com/products/back2life/back2life.php

Kanske en sån här kan vara något.

oskartoller
0

#5 Min pappa har köpt den och han tycker att den har hjälp lite :)

Själv så köpte jag hem en vibplatta för 39 000. Skitdyr. Men hunden behöver vibba varannan dag och jag pallade inte att åka 12mil per gång.

Sen ligger jag själv på den. Fick jättebra tips så att muskelspänningarna släpper. Ligger på 10hz. (därför den var dyr, dom billigare har högre start hz)

Och det är ju positivt om man lyckas träna upp musklerna oxå.

feeorin
0

Jag har en Abilica Vibro Vibrationsplatta till salu, inköpt för ett par år sedan för 2995kr från Sporttema. Jag tycker den har varit bra, minskar värken och mjukar upp musklerna. Jag har mest använt den i perider då jag känt mig stel, orörlig och svullen. Den är alltså inte kontinuerligt använd så den är praktiskt taget i nyskick. Nu har jag fått problem med ögonen så jag törs inte använda den mer utifall att…….

Säljes för 900kr - finns i Uppsala.

Det går bra att kontakta mig på 018 157733

/Ann-Katrin

hellah
0

Ja, jag tror det är bra, men har inte råd. Om jag orkar åker jag lite skridskor på naturis, eller gammal spårvagn i Göteborg (om jag skulle vara där ;-)

Lite självhjälpstips, men säkert inte lika bra