Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 4630 ggr
pia63
0

Byta anti-depp ?

Själv äter jag cipralex 20 mg /dag och jag kan faktiskt inte helt säkert ens säga att de har någon effekt.

Jag är ofta djupt deppig och för sömnbesvären kan jag inte se någon skillnad

Jag har ätit olika genom åren .. men just cipralex har jag haft under ett par år nu.

Kan man helt enklet bli "immun" mot dem?

Vad äter ni för antidepp och vad är era erfarenheter av hur de hjälper?

[tantleen]
0

Jag tar Tryptizol 45 mg/natt,den fungerar både på psyke,värk och sömn i allafall på mig.

Kram<3

Esteri
0

Jag tar 20 mg Cipralex på morgonen (har gjort sedan 2007) och 40 mg Tryptizol ¨på kvällen.

Cipralexen hjälper mig väldigt bra med att främst hålla panikångesten i schack.

Malin Holmberg

informatör Sveriges Fibromyalgiförbund

www.fibromyalgi.se

cajzzza
0

Jag åt under några år Mirtazapin. Just för att hålla humöret på en jämn nivå. Tyckte den fungerade ok….
Förra året bytte vi ut den mot Tryptizol… som då skulle hjälpa både mot smärtan, humöret och sömnen….
Men det slutade inget bra, blev mer deppig än jag någonsin vart…. så tryptizolen sänktes ner och mirtazapinen sattes in igen…

Tycker att det nu fungerar bra. Äter Mirrtazapin, på en låg nivå. Men den hjälper mig. Tryptizolen är kvar, men just bara för att ta bort lite smärta….

Har hört flera som ätit mirtapin, som blivit helt apatiska av den. Något som jag inte märkt av. Utan den hjälper mig att ha ett jämnare humör, och ta bort min depression….