Klomipramin Mylan?
Hej, fick ny medicin igår efter att jag varit hos läkare. Cymbaltan hjälpte inte ett piss och nu ska jag börja trappa ner dem och tog första tabletten Klomipramin igår.
Är det någon som ätit denna och har några erfarenheter som ni kan/vill dela med er av blir jag tacksam

Mitt svar hjälper nog inte dig. Vi ger Klomipramin Mylan till en av våra katter - han kissade inne men slutade med medicinen. Till katt finns det en som heter Clomicalm men det är billigare att ge Komipramin som är till människor - samma innehåll men annat namn.
Hoppas att den hjälper dig. Skulle kanske be min läkare eller veterinär skriva ut den till mig också - letar nämligen efter något som kan hjälpa min värk.
Kramizar Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Drar utav paddis inlägg slutsatsen att kloipramin liksom cybalta kan ge sårighet att kasta vatten.

ttss: Vår kastrathane har inte svårighet att kissa - han kissar normalt i kisselådan. Inom djurvärlden används det för att bryta ett beteende. Skulle aldrig ge en medicin till vår katt som gör att han får svårighet att kissa.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Läste fel, förlåt!.
Hehe men hjälpte det din katt att sluta kissa inne kanske det hjälper min smärta att sluta göra ont
Jag hoppas iaf att den kommer hjälpa, e så satans trött på att ha ont nu! ska ringa läkare i morgon och förmoldigen höjs dosen då. Började lågt eftersom jag reagerat med enorm trötthet vid en liknade medicin, men med denna har det gått bättre så jag hoppas på effekt på smärtan om dosen höjs..
Har ätit en lägre dos Klomipramin i många år som komplement till min Zoloft, eftersom jag med enbart Zoloft inte kunde sova om nätterna. Klomipraminen ger trötthet och jag sover betydligt bättre, slipper vakna stup i kvarten. Några direkta biverkningar tycker jag mig inte heller ha fått . Positiv med andra ord :)
Jag har ätit Anafranil/Kloripramin (det är samma medicin) i många år, sedan 1986 för depression och panikångest. Det hjälper bra mot dessa besvär, och hur det är för värken är ju svårt att säga eftersom jag började med denna medicin innan jag fick min FMS diagnos.
Men som läkaren säger, skulle jag säkert ha mer ont om jag inte tog denna medicin. Du som nyss fått dem, räkna med att det tar tid innan du märker någon skillnad.

ttss
Du är inte helt fel ute. Läste på Fass att en vanlig biverkning är svårigheter att kissa.
>>>Malum domesticum<<<