Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 5784 ggr
Joystick
0

Värk under fot efter fotvård Fibro??

Var på fotvård på läkares order 25 oktober 2010

Massor med förhårdnader och enligt fotvårdaren antagligen en gammal skada på ena tånageln. Hon trodde att de kunde skett i samband med någon av alla mina operationer på den tån.

( Mejslat bort halgus valgus knölar 4 ggr tror jag de är,kapat stortåleden och ändrat läge en gång och stelopererade leden 2001) (Nu i somras började det växa på knölen igen. Var till läkare och ville ha röntgen de var då jag blev beordrad om fotvården också)

Har mer eller mindre känningar jämt i den operade tån men efter fotvården har jag fått som en äckligt brännande stickande känsla under främre halvan av den foten utom just under opererade stortån.

Har fått gabapentin utskrivet å de tar bort LITE..

MEN.. med både mamma och pappa som har fibromyalgi och att jag är allt utom frisk i kroppen i övrigt så blir jag fundersam.

Jag reagerar på samtliga triggerpunkter för Fibro men har fått höra av andra läkare att jag aldrig kan få den diagnosen eftersom det sätts när man inte kan förklara värken med annat. Å eftersom jag har mina andra krämpor så va de aldrig aktuellt för mig

Men vad tror ni här?? NÅgon som varit med om något liknande? Finns inga synliga tecken på att något är fel men känslan är att jag vill stoppa ner foten i snön och kyla av den och få bort smärtan

Joystick
0

37 läsningar varav jag läst mitt eget inlägg x antal gånger.. å INGEN som skrivit ett ord..

Inget vidare välkommnande för en ny på sidan. Tur att man är luttrad..

För den O intresserade kan jag då meddela att mina nerver under foten löper amok pga att jag belastar ytor på min fot som inte belastats på minst 20 år

[Maine]
0

Har man inget svar, så kanske man inte skriver något?

Och det är ju så, att man får inte alltid svar på sina frågor och funderingar.

Nej, jag vet inte vad det kan vara, men nu fick du ett svar ialla fall. Flört

mongu
0

Joystick så här är det ibland att ingen svarar eller kommenterar. Många gånger pga att man inte har nåt att komma med att man helt enkelt inte vet.

Men det kan också bero på att man inte orkar. För trots allt så är vi drabbade av sjukdom eller sjukdomar vi som är här.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Joystick
0

Jag har då INTE varit med om att skriva inlägg och inte få NÅGON respons.. Men tydligen skulle man skriva på ett visst sätt här för att behaga..

Att som med #3 komma med förklaringen att man inte orkar pga sjukdomar  känns som ett rent hån då jag själv skrivit att jag inte är frisk..

Ett förtydligande kanske.. född-72 försäkringskassan ville sjukpensionera mig på heltid -99 men jag kämpa emot.. Är idag 50% sjukpensionär..

Spastisk diplegi sen födseln, många gånger opererad i höger fot/stortåleden idag stelopererad,

Brytit mitt sk friska ben i olycka -92 å då försvann 2cm av min benlängd.. så FRISK eller har energi har jag inte i överflöd heller..

MEN man ska visst höra till rätt persongrupp här för att få svar

Anna-Carin

miffo
0

Det låter som en jobbig känsla Joystick, hoppas du får ordning på fötterna.

Jag har mycke värk i mina fötter pga jag är plattfot och ibland har jag en brännande känsla i fötterna.

Jag har ingen diagnos än, så jag vet inte om det hänger ihop med fibro

MsJess
0

Personligen läser jag alla nya inlägg när jag är inne på sajten men det är långt ifrån ofta som jag svarar. Jag fick min senaste diagnos Fibro för ca ett år sedan och har nu först börjat få lite grepp om hur den hänger ihop med mina andra diagnoser.. Letar hela tiden efter ett inlägg där någon beskriver en liknande situation för att kanske få mera klarhet i min smärta och förhoppningsvis kunna hjälpa någon annan.
Jag lider med dig i din smärta och ÖNSKAR att jag hade några ideér eller iaf något bra tips att ge dig! Tyvärr har jag inte det men kommer att följa tråden och hålla tummarna att du får hjälp.

Precis som du och flera andra poängterat så är vi alla här (gissar jag) drabbade av någon fort av smärta. Detta gör att vi kanske inte sitter vid datorn lika ofta som friska? Så ge inte upp, en vacker dag kanske personen med tips till Dig loggar in och ser ditt inlägg!!

Lycka till Anna-Carin!!

Med hopp om en mirakeltablett som i en enda dos tar bort allt var smärta heter Skrattande / Jess

[Maine]
0

#4  Det där med att höra till en viss persongrupp för att få svar stämmer inte.

Som #3 säger att denne är sjuk. Vi har olika slags krämpor, så att jämföra det är inte det bästa. Alla kan som #6 säger inte sitta vid datorn ofta, eller kanske inte ens är på humör att svara? Har jag en skitdag, så läser jag snabbt igenom trådar, men orkar inte engagera mig.

Att vara ny och vara neg mot medlemmarna låter inte så välkomnande mot oss heller..

TjockaBerta
0

# 1

Oj då. Man ska tydligen passa sig för att läsa nya trådar.

Tyvärr har jag inget att tillföra men du har i alla fall fått ett svar till nu.

# 4

Den persongrupp som har störst chans till utbyte av erfarenheter här är den trevliga gruppen.

>>>Malum domesticum<<<

Joystick
0

#5 De ÄR en jobbig känsla. Å jag har ångrat mig såå många gånger att jag gick till fotvårdaren. Fast å andra sidan har det kunnat leda till värre problem så.

Har "bara" dessa problem under den ena foten. Då det är den jag misshandlar mest genom att belasta den knäppt.  Lever väl på hoppet idag att jag om X antal månader upp emot ett år har gått " varvet runt" så foten så nerverna lugnar ner sig.

Ett piller som tar bort allt va värk heter vore UNDERBART.

Men.. jag har levt med kronisk värk i olika former sen jag var 20 så har väl tappat tron på att någonsin bli smärtfri.

Joystick
0

Ber om ursäkt om jag sårat någon. Inte det smidigaste jag skrivit i mina inlägg.

Antar att jag för hade höga förhoppningar om att få ett svar på ett problem  jag aldrig kunnat drömma om efter en behandling som gjordes för att UNDERLÄTTA mitt liv. Desperat över att ha fått YTTERLIGARE KRÄMPOR helt enkelt.

Ingen ursäkt för det jag skrivit men kanske en förklaring i allafall

Rita-S
0

#10 ingen fara, men i bland kan det ta tid att få svar, många av oss är kanske inte inne varje dag, utan kommer in "när man orkar", och det är ju som det är med oss, att brått orkar man inte mer och har bara hunnit läsa eller kommentera några få av dom trådar man hade tenkt kommentera och/eller läsa.. Tyvärr. jag förstår så väl din desperation, själv har jag haft et par massagetimmar under januari i förhoppning att bli bättre och av någon anledning blev jag sämre och fick en rad symptom jag annars aldrig har.. det är frustrerande! Och jag brukar inte reagera så på massage alls i normala fall..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

TjockaBerta
0

Jättetråkigt det som drabbat dig. Hoppas du hittar en lösning.

Tonen här är väldigt lågmäld. Krafterna måste räcka till att slåss mot FK och vården. Skrattande

Vissa dagar avstår jag helt från att skriva men tittar ofta in för att se om det hänt något nytt.

Det är också svårt att utan djupare medicinska kunskaper gå in och råda i ett problem som är allvarligt. Det kan bli så fel.

>>>Malum domesticum<<<