Tröstlöst
Har sjukt ont har haft det ett par veckor i följd nu. Kan inte sova, inte äta, inte skratta, inte gråta är helt apatisk. Jag blir galen, har på två veckor gått ner 4 kg. Visst jag äter men ofta kommer det upp igen, har jag riktigt ont så spyr jag, det är ett gott tecken på att jag antagligen svimmar senare på dagen om jag har spytt.
Idag har jag hållt på i trädgården, anlagt en rabatt, lagt kant sten, släpat jordsäcker….jag vet väldigt inteligent, men va f*n man kan ju inte lägga sig ner och dö bara för att man har ont. Men en sak är i a f säker, snart PALLAR jag inte mer……………………
Lägger in en mysig bild på min kisse ( tur man iaf har djuren)
*gosar och kramar på Lina* Du vet jag skulle tagit det för dig om jag kunne.. betalat operationer och alt om jag haft pängar.. skulle önska jag kunne gjöra mer enn att berätta vad jag gjärna vill gjöra..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

linasvovvar: Ja visst är det jobbigt! Det går inte att beskriva vad det tar på krafterna, att ständigt vara trött och ha ont! Jag har försökt tänkt på om det finns nåt jag kan dra ner på, för att spara krafter, men vet inte vad.. Önskar ibland att jag inte hade nåt intresse av varken djur eller växter.. Men vad skulle man ha för liv då då???? Inte mycket inte…. Så jag är som du, tacksam för djuren! Jag ser att du har så fina orkideér oxå! Jag gillar oxå dom! Har några jag oxå. Plus en massa andra krukväxter. Tycker det är så roligt och vackert! Men det är ju en hel del jobb.. Vattning, duschning.. (Måste ju duscha mina ofta pga allergin mot damm..)
Kram på dig, och du - Du är inte ensam!!! ;)

Tack Hopi för dom värmande orden. Jag vet att jag inte är ensam men ibland känns det faktiskt som det !
Visst är det härligt med växter och djur. Jag samlar på orkider har just nu 17 (!) som blommar och ett par utan blommor, härftigt va. Det är typ dom enda inne blommorna jag lyckas med.
Har nu under ett par dagar anlagt en ny rabbat på framsidan av vårat hus och planterat massa spännande lökar och satt en clematism, kanske lite väl vågat vet inte om den klarar sig ute än, men men vi får se och sen har jag satt massa annat fint……
Hoppas du också har det bra
kramar till dig

Linasvovvar: Wow, vad många orkideér du har! ;) Vad roligt! Har du olika sorter oxå?
Jag har 2 Brudorkideér, 1 Venussko och en annan doftande som jag inte kommer ihåg nu vad den heter. Har haft flera förut, men har dom har jag tagit död på.. En vattnade jag ihjäl.. Synd nog.. Men 2 av dom jag har nu är jättegamla, sjunger nog på sista versen.. Dom har jag haft ca 15 år!
Tänkte på det där med intressen.. Hade nog varit värre om jag haft intressen som tex slalom, bergsklättring, eller nåt där man måste koncentrera sig väldigt.. Det hade ju inte ens gått att fortsätta med! Och några intressen måste man ju ha i livet! Annars blir det ju bara FÖR tråkigt! Så djur och växter är ju rätt bra ändå! ;) (ibland måste man tänka efter lite! hehe)
Men vet inte om jag orkar fixa så mycket i trädgården i år heller.. Fast det är sååå skönt, avkopplande oxå.. Så får se om jag kan orka lite iaf! ;) Borde ju bli piggare nån gång iaf!!!!
Kram tillbaka!!!
Hej LInasvovvar Måste säga vilken fin kisse och vilka fina orkideer, jag har bara en och den blommar inte, fast den blommade hela hösten. det är min andra, denförsta dog efter 2 år. annars har jag massor av andra blommor här hemma och på landet (är sk blomsterfreak) mitt ödesträd har just slagit ut (små röda blommor i vita "hyllen") trots min värk håller jag på med olika hobbies bla smycketillverkning har precis gått steg 1 i silverlera, gillar att brodera, håller på att lära mig virka, väver på en trasmatta och så mina kissar, som snart nu flyttar till min dotter (snyft)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk