Vovvar & Vatten
Nu när det börjar bli varmt så e det jobbigt för vovvarna att ha kallt vatten hela tiden. Det finns säkert massor av ideér o förslag till detta, men tänkte dela med mig av min egen lösning. Jag har köpt en dubbelt så stor vattenskål i rostfrtitt stål som han har, i den lägger jag kylklampar sen sätter jag hans vattenskål i den, det funkar hur bra som helst o håller vattnet kallt lääänge. Billigt o enkelt.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Vilket bra tips! Annars är det ju bra att ta med sig frysta vattenflaskor till stranden på sommaren, då har man också kallt vatten hela dagen (till sig själv) 

Det var heller ingen dum idé, men min vovve har såååååå mycke päls o både han o jag hatar värmen, redan nu håller han på att dö av värmeslag, så det e redan dax att släpa med dig vattenflaskor på promenaderna. När det e som varmast sover han o jag på dagarna o e uppe på nätterna. Fläktar i alla former e på o duschar han i kallt vatten 4-5 ggr/dygn.
//Baloo forever

Zimba, vad är det för vovve du har ??? *nyfiken i en strut…..e jag *

linasvovvar
Vovven min e en Berner Sennen, så nu behöver du inte va nyfiken längre. 
//Baloo forever

#4 Näääää du skojar jag verkligen ÄLSKA berner, jag är uppvuxen med berner, dom är så vackra.
jag förstår att han blir varm och dricker mycket. Jga har själv newfounland och st bernads, sen har jag en vovve med 25% berner i sig och det märks, hon e underbar.
Jag har inga direkta vatten tips, mer än att min newfounland inte kan leva utan sin plaskbalja…sommartid då alltså. har hon den så är hon nöjd
pussa vackra vovven från mig…..

Nix, jag skojar inte, han e Berner sennen. Javisst e dom vackra o goa på alla sätt, fast han tror att han e pytteliten o ska ligga i knät 
//Baloo forever