Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 6267 ggr
Shennara
0

För höga hb-värden!!

Finns det någon som vet om för höga hb-vräden kan påverka fibron negativt??

Sist jag kollade så var jag uppe i 158 normalt är mellan 120-140, jag börjar närma mig en gräns tydligen för att det kan vara skadligt hur vet jag inte, är det någon annan som vet något???

Mvh

Shennara

mongu
0

Vet du varför du har högt Hb? Kanske du hade druckit dåligt för är man intorkad så blir det högre.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Shennara
0

Det enda jag kan täcka mig är att jag tidigare har haft kraftig menstruation och blödande magsår, nu är båda de sakerna ur världen och då har värdet börjat klättra. Ska kolla snart igen hoppas på att det har stannat av.

Maria
0

Rökare lär också ha höga Hb-värden.

/Maria

mongu
0

Ja det stämmer så det behöver inte va nån sjukdom som ger dig höga värden, såvida det inte har varit under en längre tid.

Enstaka höga värden är nog mera felvärde än att det är nåt sjukligt bakom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[tantleen]
0

Det finns en sjukdom som heter Hemokromatos som jag (tror) kan ge höga järnvärden.

Jag var hos läkaren bara för några dagar sedan och tog en massa blodprover,men har inte fått svar än.

Kram<3<3<3

Ps.Symtomen är bla.ledvärk,trötthet,magont,m,m…..

mongu
0

Det stämmer att den kan ge för höga hb-värden. Det är levern som inte arbetar som den ska.

Man kan hålla den i schack genom att tappa blod regelbundet.

Ha en bra dag! Mongu.

Shennara
0

Ett problem när det gäller att lämna blod är att man inte får göra det när man äter Tramadol regelbundet.

mongu
0

Fast när det gäller att tappa blod för att man har en sjukdom som ger för höga hb-värden blir annorlunda. Då används inte blodet som det gör när man är blodgivare.

I det här fallet är det en ren behandlingsåtgärd. Därför har ev. läkemedel ingen betydelse som det ju har när blodet ska användas vidare.

Ha en bra dag! Mongu.

Shennara
0

Bra då ska jag ta upp det med min läkare, så han hjälpa till med det!

Skrattande Tack för tipset visste inte att den möjligheten fanns.

Shennara